Back on track.

Sucks to be me right now.
Har världens sämsta tajming, verkligen!
I fredags var jag på intervju för Bemmaningscentrum, en vikariepool för alla förskolor i Umeå.
Kvinnan där var jättetrevlig, och tyckte att det var superbra att jag hade min barnskötar-utbildning. 
Tydligen är det riktigt stor brist på vikarier, så vill man jobba, så får man jobba.
Vilket är jättebra för mig nu då jag ändå inte har något annat. 
Jag får själv fylla i vilka dagar jag vill jobba, så vill jag jobba varje dag, så får jag mer än troligt jobba varje dag. 
Känns skönt att veta! Klirr i kassan igen! ;)  
Inte ens 2 timmar efter intevjun ringde kvinnan från Bemmaningscentrum upp och frågade om jag ville vikariera på en förskola på Tomtebo under hela nästa vecka, 100%. Jatack till det!
Det enda som är, är att nu har jag blivit så bekväm med att kunna gå och cykla vart jag än ska. För ner på stan går det snabbare att cykla, än att gå ut till bussen och vänta på den, och sedan åka omvägar ner på stan.
Men upp till Tomtebo blir det lite långt att cykla, man får börja så tidigt på morgonen, så det mest logiska är då att ta bussen. Och innan man har sett ut vilka turer man ska försöka passa ihop för att komma på plats i så bra tid som möjligt, det är inte tvärenkelt kan jag lova. Men nu tror jag iallafall att jag har någorlunda koll.
Tur att jag ska vara där under hela veckan, nu när jag har lagt så mycket tid på att bara hitta dit. Det blir lite jobbigare om jag ska på flera olika förskolor under samma vecka, och lägga ner samma tid på att försöka passa in bussarna. Men det ger sig nog med tiden. Det viktigaste är att jag har ett jobb att gå till.
Men då tajmingen, igår vaknade jag med kraftigt halsont, gjorde så ont att svälja och gick inte fram många ord. Efter att ha tagit en stor kopp te med honung så blev det lite bättre, men då bröt förkylningen ut istället. Så sen dess så har jag snörvlat och haft mig, och idag hade jag även en stor släng feber, gjorde rent ont i kroppen att bara vara.
Efter att ha vilat precis hela dagen, så känns det ändå bättre nu. Förkyld är jag fortfarande, men inte så pass mycket så att jag inte kan jobba. Men jag verkligen hatar att vara sjuk, har varit det så mycket nu på sista tiden, så jag tycker att lagret med baciller måste ta slut.
För är man sjuk så kan man inte heller träna, och jag har världens dåligaste samvete just nu, har inte tränat sen i torsdags, och jag hade ju bestämt mig för att träna så mycket som möjligt.
Men jag vet att det bara är dumt att träna om man inte känner sig fräsch, man får bara ont tillbaka av det, så kanske jag blir sängliggandes flera veckor istället. Det vill jag verkligen inte!
Ska försöka hålla mig lugn, och hoppas på att förkylningen ger med sig. Sen får jag ta igen all träning som jag missat. Så kanske jag får bättre samvete! :)
Dags att packa ihop alla saker inför morgondagen, det är inte bara ett. Har fått söka fram täckbyxor, vinterskor och passande kläder för både utevistelse för denna årstid, samt anpassat för att jobba med barn. Det var inte riktigt igår jag satte min fot på en förskola, men det kommer nog gå jättebra! :)

Kommentarer
Postat av: Arianne

Vad roligt att höra att det flyter på! Joo det är verkligen brst på vikarier just nu, så du kommer säkerligen ha en massa jobb framför dig :) Visst är du anmäld via umeå kommun för de flesta förskolor får enbart ringa till dem efter vikarier, även fast det finns andra?

Dessa förkyldningar är inte att leka med men får hoppas att det bara är en kortvarig!

Take care!

2012-01-22 @ 21:33:15
URL: http://tralllle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0