söndag.

Försöker komma på hur jag ska göra för att blogga från mobilen.
Har en Xperia Ray, och tycker att det borde fungera. 
Men när jag är inne på sidan, via telefonen, så kan jag skriva en rubrik, men när det kommer till ämnesfältet så händer det ingenting. Försöker markera, och rutan blir inringad, men det kommer inte upp något tangentbord.
Någon smart person som har någon ide? :)
Nåja, slut på dagens I-landsproblem. Eller kanske inte.
Sjukt vad det har snöat och blåst de senaste dagarna. Har i princip suttit inne i lägenheten och tittat ut på övädret genom fönstren. Har inte varit ute många minuter i det här kaoset. Vägarna har varit överdrevade och snön har yrt. Plogarna har haft det dom gjort den här helgen!

Helgen har varit lugn. I fredags åkte vi ut till Klabböle för att mysa med mina favoriter där. Och myste gjorde vi, och åt äppelpaj. Mums :)
Sen igår så åkte vi ut med bilen en sväng bara för att få ta oss ut, i ovädret som sagt. Det blev en ny tröja inhandlad för mig, och även en sväng förbi Biltema. Eftermiddagen spenderades i varsin soffa framför en film. Och även resten av kvällen blev lugn, massor av tända ljus och lördagsmys framför bla. Gladiatorerna :)
Idag har vi varit på barnkalas, i efterskott för Matias som fyllde 3 år förra veckan. Älsklingsungarna! Efter kalaset åkte jag och Frida på gymmet, grymt skönt att få träna efter kalas, även fast fika kanske inte riktigt är den bästa uppladdningen, lagomt illamående blev man :P
Nu sitter vi och inväntar Big Brother-premiären! Ska bli kul att se vilka 20 olika individer det blir som kommer att låsas in i huset, vissa i över 100 dagar! Jag tycker att det är supermysigt så här mitt i vintern, i mörkret, att veta vad som kommer att gå på teve varje kväll mellan 22-23, förutsatt att deltagarna är nog intressanta att lägga tid på! ;)
En färsk ananas står och väntar i kylen på att bli uppskuren, lagomt till soffläget!
En skön helg har passerat, men som vanligt går den alldeles för fort! Det lär smälla till, så är nästa här. Men däremellan ska jag mysa med mina små på förskolan, jag trivs faktiskt mycket bra på mitt jobb! Man får så otroligt mycket tillbaka!
Sen är barn så fantastiskt ärliga, man får dra på munnen fler än en gång per dag av allt som sägs!
Citat från 4årig kille. Sitter nerböjd och försöker dra över overallen över hans skor, och känner hur han stryker mig i håret;
-"Fröken.. du har flera färger i ditt hår"
-"Ja, det kallas utväxt"
- "Fröken.. du har mycket utväxt"
(Kanske dags att börja fundera på att färga håret ändå ;))

Kommentarer
Postat av: johanna

hallåj..

har fortfarande inte kommit på hur man fixar en rubrik.. har försökt googla på det också, men blir inte klokare av det heller. men däremot om du vill lägga in en bild så är det ju precis som ett vanligt mms :)

2012-02-20 @ 18:45:16
URL: http://norman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0