Lycka.

Åh vad jag älskar att känna lycka.
Definitionen av lycka är dock individuellt.
Men för mig är det när man känner ett sånt där barnsligt pirr i hela kroppen.
En bubblande känsla, och det spritter enda ner i knäna.

Helt underbart!
Och just nu fyller den känslan hela min kropp.
Lycka av att allting ordnar sig till slut.
Lycka över att vi lyckas.
Lycka över att veta, att än hur mörkt och svårt saker och ting känns, så kan man med rätt inställning och tålamod besegra ovissheten.

Jag vet att jag har mina guardians där uppe på ett moln som håller koll på mig och människor i min närhet.
Jag vet att dom vill mitt allra bästa, för lägger därför sin hand i spelet då man behöver lite extra stöd.
Utan dom så hade inte jag varit den jag är idag. Men nu klarar jag av att ha en inställning om att jag vet att allt alltid ordnar sig i slutändan. Det som är tänkt att ske, det sker. Så är det bara. En insikt som har fått mig starkare.

Idag känner jag en enorm lycka i hela kroppen, för allt har ordnat sig. Äntligen har vi fått svar! Vi har fått tag på en fantastisk lägenhet som vi flyttar till inom ett par veckor. Jag har fått tag på ett jobb som jag vet att jag kommer att stormtrivas med och gör min första riktiga arbetsdag på torsdag. Och Mathias har varit och skrivit på papper för hans nya jobb i eftermiddag.

Vi har haft enorm tur, och jag vet precis vilka jag ska tacka!
Jag fick ett samtal om jobb, samma stund som Mathias blev uppsagt från sitt nuvarande jobb, och skulle då få jobba kvar tills sista september. 
Vi visste båda två att allt skulle ordna sig, att han skulle få tag på ett nytt jobb bara han sökte, men nog räknade vi med ett glapp mellan hans jobb.
Jag var och provjobbade för mitt jobb 3 dagar efter att samtalet hade kommit och trivdes kanonbra. Jag hade då lämnat ut kring 50 CVn och chefen från det här stället sa "Jag har fått in en del ansökningar, men du ska veta Emelie att det är bara dig jag vill ha. Vill inte du börja jobba, så tar vi ingen." (Sån otroligt konstig känsla att någon man träffat max 5 minuter kan vara så säker på att just jag är den dom vill ha) 
Sen har ett par veckor gått av lugn. I måndags satte jag och Mathias oss ner och sökte en del jobb till honom, men även nu tänkte vi att det kanske inte är någon som nappar med en gång.
Men tji fick vi. Dagen efter ringde ett av ställena som han hade sökt på, till hans referensperson och var väldigt intresserade om vem han var. Dagen efter kontaktade företaget Mathias själv och bad honom komma på anställningsintervju dagen efter, alltså igår. Han var nervös, men det gick bra, enligt honom själv. Men ändå vågade han inte hoppas på något. Dom hade då sagt att dom skulle höra av sig antingen idag eller på måndag. Sagt och gjort, idag ringde dom. 2 till intervjuer hade gjorts på morgonen med andra personer, men dom var säker på sin sak, det var Mathias dom ville ha! Så han åkte dit, skrev på papperen och 3 oktober börjar han på sitt nya jobb.
4 dagar tog det. Från det att han skickade in intresseanmälan om jobbet, tills att han skrivit på för jobbet. Både jag och han är såååå glad över att allt har ordnat sig. Vi fixade det, jag och min allra finaste!

Helt sjukt vilken tur vi har haft, och jag är sååå tacksam!
Men en sak har jag verkligen lärt mig och det är att med rätt inställning så går det, det är något jag kan intyga om!

Att känna lycka i hela kroppen är en underbar känsla. Det här kommer jag att leva på länge!

Kommentarer
Postat av: Arianne

Roligt att höra att allt fungerar och flyter på så bra, njut varje sekund! :) Vart har du fått för spännande jobb? :)

2011-09-16 @ 21:19:15
URL: http://tralllle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0