MS Galaxy

Har sagt det förr och säger det igen; uppdateringen här är verkligen sämst!
Jag vet inte vad jag har att skylla på, men tiden går uppenbarligen åt till något annat. Alltid är det nåt, det har jag lärt mig sedan jag flyttat hemifrån! ;)
17 november idag, tider går så sjuukt fort! För ett år sedan skulle vi alldeles strax lämna USA efter en fantastisk resa! Universial Studios och middag på Hard Rock Cafe Hollywood stod på dagens schema, för ett år sedan... Jag hade kunna åka tillbaka ikväll, utan tvekan! Den som inte har sett USA har missat något, har totalt förälskat mig i denna världsdel, såå många mil bort.
Idag då, 17 november 2011. Idag har min rosa fara, cykeln, tagit mig runt i Umeå på olika ärenden. Det är så skönt att cykla just nu, milt väder och bara gator. Men jag är förberedd, på cykeln sitter numera vinterdäck, så snön kan faktiskt få komma när som helst. Känns konstigt att säga det, men jag saknar ändå det vita, gnistrande pudret, helst när snart hela november har gått och vi inte sett skymten av en enda snöflinga. Igårkväll var det 10+, det är helt sanslöst!
Ikväll blir det fika här på Plommon. Maria och Nicke som var på Kanarieöarna när jag fyllde år kommer hit nu ikväll, även Johanna, Andre och Huuuuugo, och Morfar så klart! :) Ska bli mysigt! Familjen kommer troligtvis också, men det saknas en. Lilla Mamman.... Älskade älskade mamma, bli frisk nu! <3
I helgen var det dags för den efterlängtade prisutdelningen för SDS. Flög ner till Sthlm på lördagförmiddag, och dagen spenderades på Sthlms gator, kom snabbt underfund med att man är ner dit alldeles för sällan. Huvudstaden är något speciellt när man är van med, i jämförelse, lilla Umeå. Skulle absolut vilja åka ner på en weekend eller något dit snart! :) Vid 19 klev vi ombord på MS Galaxy som avgick från Värtahamnen. En 24timmars resa låg framför oss, en massa racers. Det var otroligt roligt och även där kände jag, man åker båt alldeles för sällan. Middag och prisutdelening väntade, var så roligt att få kliva fram, än en gång, som etta i en stor cup. Är såå nöjd över säsongens resultat!
Kvällen blev inte allt för lång för fröken Jonsson, för mycket av det goda, resulterade i att jag gick och la mig rätt tidigt, i jämförelse med de andra som var uppe till typ 6 på morgonen. Men jag är ändå sjukt nöjd, vi hade ju hela söndagen i att umgås också, så jag är inte alls deppig för att jag missade en hel del! Det var en superbra resa!
Det enda negativa var att båten är sjukt stor, alla bor på olika våningar och i olika hytter. Det är omöjligt att hålla koll på vart alla bor och telefonerna fungerar inte ute på vattnet. Så därför var det ganska svårt att hitta åt varandra, vilket verkligen var jättetråkigt! Men tiden vi ändå fick tillsammans var GUUULD! :)
Längtar redan tills nya racesäsongen är här och vi ses alla igen, oj vad jag lever för för denna underbara sport, och vilka underbara människor man lär känna genom den! Helt fantastiskt! <3
Nu ska jag plocka ut ugnspannkakan ur ugnen, som har fått stått och gottat till sig ordentligt. Förhoppningsvis dröjer inte nästa uppdateringen lika länge tills nästa gång! :)

Kommentarer
Postat av: Morfar

Gratulerar till alla era priser.



Morfar är stolt som en TUPP.



2011-11-19 @ 13:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0