Grand finale.

Känslan är obeskrivlig!
Lyckan är total!
Ett glädjerus sprider sig i magen när jag tänker på det!
Imorgon smäller det!

Imorgon är det dags, dagen D är här.
Min sista dag som student.

Idag gjorde vi vår sista pendlingsresa med bil ner till Övik, och inför morgondagen är en tågbiljett bokad för att ta oss ner för en sista dag med avslutningsfirande med klassen!
Det känns så fruktansvärt skönt!

De här 2 åren har gått otroligt fort och varit väldigt innehållsrika!
Vissa stunder har jag bara velat gräva ner mig och skita i allt, de stunder då pluggandet har stått mig ovanför öronen och det har varit svårt hitta varken motivation eller se mållinjen!
Vissa stunder har varit fantastiska, skolan har varit fylld av roligheter, vi har lärt oss mycket och skrattat tillsammans. Det är de stunderna som har fått mig att orka fortsätta. Men även Sofia och Carro har självklart varit en stor del till det, hade verkligen inte klarat mig utan dem!

2 år känns alldeles lämpligt att lägga på en universitetsutbildning. Lagomt långt och lagomt mycket att lära sig. Men nu känner jag mig klar med studierna, för en lång tid framåt. Nu är det dags att växa upp på riktigt. Skaffa jobb och söka lägenhet. Känna att jag har ett jobb där jag trivs och då arbetsdagen är slut så är jag fri. Istället som för en student som hela tiden har plugg liggandes över sig. Veta att även fast man tar en stund ledigt, så finns ändå pluggandet, tentaångesten och inlämningsuppgifter kvar där och väntar på mig sen.
Nej, nu känns det skönt att prova på något annat. Starta en ny epok av mitt liv. Jag har ju faktiskt vigt 15år av mitt liv till skolan. En ganska stor del av mina 21 levnadsår ;)

Imorgon tar vi som sagt tåget ner till Övik för att hinna med en liten champagnefrukost med resten av klassen. Sedan ska vi i skolan göra en programutvärdering och träffa programansvarige. Sedan bjuds vi på fika tillsammans med de andra avgångseleverna och intyg och betyg delas ut. SEEEEN ÄR VI KLARA! Done.

Då blir det en sväng förbi systemet för att ladda igång inför eftermiddagen och kvällen. En pizza ska köpas ut för att ta med upp till Carros svärmor för tagging, alkoholkonsumtion och avsittning av tiden inför kvällens festligheter. På kvällen blir det middag på Harrys tillsammans med hela klassen för att få en bra avslutning. Troligtvis blir det sedan förfest hos en av brudsen i Övik och utgång väntar på någon av Öviks uteställen!

Mitt studentliv i Övik har kommit till sitt slut och just nu hänger jag inte läpp för det. Det kommer bli jättesentimentalt imorgon att säga hejdå till alla, trots att jag inte har en privat relation med många i klassen. Men jag är ändå van att träffa dem med jämna mellanrum, höra deras röster och skratta tillsammans då någon bjuder på sig lite extra. Imorgon sprids vi ut till våra hemorter runt om i hela Sverige.
Men jag är beredd att att påbörja något nytt. Driva livet vidare!

PUSSS!


Kommentarer
Postat av: Morfar

Många grattis till en väl avslutad skolgång. Du har varit såå duktig.Nu har du ett förhoppningsvis ett roligt och inkomstbringangande arbetsliv framför dig. Hoppas bara att du får nåt bra jobb.Än en gång mycket mycket grattis. Kramar från Morfar.Hoppas att du mår bra idag.

2011-06-01 @ 09:25:26
Postat av: Mamma

GRATTIS TILL VÄRLDENS BÄSTA EMELIE! Du har gjort det så bra...Kämpat på i ur och skur men alltid en vilja att ta dig igenom allt. Vi är så otroligt stolt över vår nyblivna Spa Konsulent! Grattis än en gång gumman och Lycka Till med din framtid. Vi älskar dig Kram Mamma och Pappa

2011-06-01 @ 14:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0