SM-Guld!

Idag har varit en bra dag, har gått med ett leende mest hela dagen!

Började med en morgonpromenad med lillasyster, väldans härligt!
Sedan väntade ett par timmars pluggning hos Sofia. På planeringen stod det att vi skulle skriva ett PM till det kommande examensarbetet. Och det gick bara fint. När Carro väl nådde Hörnefors så var vi i princip klara!

Efter det satte jag och Frida av i bilen för att åka upp på BB för att träffa vår lilla kusin för första gången. Igår kom hon till världen, lilla Jasmine! 3456g och 49cm lång, en färgfull liten dam med blåa ögon och mycket hår på huvudet. Oj vad söt hon var, lilla lillingen! Är så stolt över min kära moster som har varit så duktig, plötsligt blev dom tre, en ny liten familj!

Efter att vi myst och umgåtts på BB en stund åkte vi vidare mot Böleäng för att träffa Mathias en liten stund, lämnde över doppresenten som Hilma ska få på lördag då det är dags för dop för henne. Känns jättetråkigt att jag missar det, men jag får försöka mysa ikapp med henne sedan!

Då vi kom hem var det basketmatch som gällde på teven. Sundsvalls Dragons mot Norrköpings Dolphins i SM-final, 7/7 matcher, avgörande alltså! I Sundsvall spelar vår käre vän Albin Frank, så när slutsignalen ljöd och Sundsvall stod som vinnare kunde vi inte annat än klappa händerna här hemma och känna den underbara känslan som jag vet att Albin känner! SM-GULD, vilken känsla!!
Sen när han skulle gå fram och få sin guldmedalj, då rann tårarna på mig, jag är en jätteblödig tjej som gråter för ingenting, men det var så rörande! Han såg så nöjd ut!
Ska bli så kul att han följer med till Tierp, då får vi fira tillsammans!

Imorgon bär det alltså av mot säsongens första tävling och packningen ligger klar på sängen! Nu taggar vi! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0