Händelserik dag!

Alltså vilken dag! I alla bemärkningar man bara kan tänka sig!
Jag har både hunnit vara irriterad, glad, nervös, svettig arg och nöjd!

Vi tar det från början;
Dagen började alldeles för tidigt, trodde det var ett skämt då mamma kom in och väckte mig.
Uschba!
Men det var jätteviktigt att vi skulle vara i Övik 8.00 så det var bara att pallra sig upp, se nöjd ut och sätta sig i bilen.
Sedan kommer vi till skolan och alla var inte där, irritationen steg över att både jag och Carro stressat som galningar för att hinna i tid...
DESSUTOM, irritation nr 2. Vi hade innan Spa-dagen bestämt att det var jättevikigt att alla skulle ha svarta tshirtar, utan tryck. Inga linnen, inga små-tryck och inte ens Umeå-universitetströjorna som vi fått som skulle passa mycket bra för en dag som denna. Så vad gör Emelie Jonsson då hon inte äger en helsvart tshirt utan tryck? Jo, hon kör enkomt tur och retur till Umeå för att köpa en ny. Jag ville ju inte gå emot klassen.
Sen kommer ändå folk i tröjor med tryck, linnen, vissa var inte ens svarta...
Nu får alla ha vad som själv vill, det är inte det jag gnäller om, men just att jag har suttit enkomt och kört in till stan för att ha en tshirt som var sagt. Jag tycker att det är dålig stil.

Men skit samma. Resten av dagen flöt på jättebra. På förmiddagen hade jag och Carro drop-in tider på Taktil stimulering och fick jättemånga kunder, det var fullt nästan hela tiden och det var grymt kul! Sen på eftermiddagen har vi hållt i 2 st vattengympapass. Det var sjuuukt jobbigt, men jätteroligt! Framför allt var det så mycket lättare att agera ledare då man inte har någon lärare som sitter mittemot och för anteckningar på allt man gör. Så det gick kanon!

Då vi kom tillbaka till klassen fick vi höra om att det hade varit en blottare på två av behandlingarna! SÅÅÅÅ SJUUUUKT! Jag fattar inte hur vissa människor kan vara så sjuka i huvudet och jag tycker helt klart att händelsen ska polisanmälas. Sånna här saker skämtar man inte bort! Sjuuuukt är ordet, känner hur arg jag blir nu när jag tänker på det igen!!

Sedan satte jag och Carro oss i bilen på vägen hem, helt slutkörda men mycket nöjda efter en välarrangerad dag med klassen!

Nu blir det att ta bilen in till stan för att träffa Matilda. Vi ska fara och heja på dom tappra deltagarna som ska springa Blodomloppet ikväll. Tänk att det var ett helt år sedan jag stog där själv, tiden går alldeles för fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0