Ps, i love you.

Idag har varit en härlig hemmadag, inga planering som skulle hållas och varje minut har bara fått varit impulsiv.
Det har passat mig jättebra idag, det har varit så skönt att bara få vara.
Hade jag haft flera dagar i rad som skulle vara så här, så skulle jag säkerligen klättra på väggarna rätt snabbt. För lugnt vill jag verkligen inte ha det. Men en sån här dag, efter flera veckor av långa planerade dagar, har varit härligt!

Idag är det fettisdag, så det resluterade i att det blev en semla mitt på dagen tillsammans med familjen. Jag tycker att det hör till att man ska inta dessa bakelser denna dag, och min var supergod!

På eftermiddagen blev det att mysa upp i soffan framför en bra film, och två timmar senare var jag helt söndergråten och utmattad. Herregud, vilken film!
Vi såg PS I Love You, som jag har tänkt att se för länge sedan, men det har bara inte blivit läge för det. Men idag var det dags. Under de 2 timmarna som filmen varade var mina ögon tårfyllda exakt hela tiden. Jag och mamma grät ikapp. Ibland gjorde det så himla ont och scenen efter skrattade vi gott.
Den var verkligen huuur bra som helst, och jag blev så tagen av den!

Den handlar om ett par, där mannen från en hjärntumör och dör. Hon stänger in sig hemma i flera veckor, går omkring i hans kläder, pratar med honom, och stänger av allt. Tills den dag hon fyller 30, då börjar hon få brev och uppdrag från sin man, som han har planerat innan sin död. Varje brev avslutar han med Ps, I love you.
Och varje gång hon läste breven, grät jag ännu mer.
Fy vad hemskt. Men det var så fint budskap i den, att jag kunde inte annat än älska hela filmen!

Efteråt var jag som sagt helt slut på, och hade fått massor av tankar som snurrade runt.
Den fick mig verkligen att förstå hur oootroligt mycket jag älskar min Mathias, och hur mycket jag vill ha kvar honom föralltid!
Men den fick mig även att sakna. Jättemycket. Ni som inte är här, mina änglar....

Om psyket är tillräckligt starkt, så rekommenderar jag verkligen att se denna film! Verkligen!
Det är bara en film, jag vet, men jag har nog aldrig blivit så tagen av en film förut, så det borde betyda att jag tyckte att den var bra.


Att känna i hela kroppen att jag har hittat rätt,
är den härligaste känsla jag någonsin haft.
Det räcker med att jag får se dig, att få höra din röst,
då vet jag att jag har kommit rätt.
Du är min framtid älskling.
Jag älskar dig, i evighet!

Kommentarer
Postat av: Kussemurr ;)

Åh precis som du säger, den är helt helt underbar. Men även psykiskt knäckande! Många tårar rinner.. Huvva. Vi får ses snart då det passar :) på torsdag är jag också helt ledig, så du får väl hojta till om du vill ses något :)

2011-03-08 @ 21:49:37
URL: http://norman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0