Haircut.

Jag tycker om ledighet, kraftigt! =)
Det är så skönt att få sova ut på morgonen, att få vakna upp i sin egen takt. Att veta att dagen kommer att bestå av sådant man själv känner för. Det är härligt!
Som sagt, jag tror att ledighet under längre tid skulle få mig att klättra på väggarna, men just nu behöver jag det. Alltihop!

Gårdagen började med en skön promenad i det fina vädret, det droppade från taken och solglasögonen var på. Det är så fruktansvärt härligt att veta att vi går mot rätt årstid. Men däremot kan jag inte glädjas fullt ut då jag ser snön sjunka ihop mer och mer, för jag har fjällen att se fram emot om mindre än 4 veckor, och då banne mig ska det vara massor av snö kvar, för jag ska köra mängdvis med skoter. Försöker övertala och trösta mig själv med att Joesjö ligger en bit upp, och har kallare än vad vi har här. Så jag tycker att snön borde ligga kvar där ett tag till, åtminstone tills vi har varit där klart. Så, då var det bestämt!

Efter promenaden masade jag bara på här hemma och sedan tog jag med mig lillebroren in till stan för att hämta mamma på jobbet. Sedan tog jag med mig broren till frisören, där mitt hår ÄÄÄNTLIGEN skulle få sig en klippning. Har försökt planera in det under en längre tid, men det har aldrig passat. Först gick jag från 8.30-17 varje dag i Övik i 3 veckor, och sedan praktiserad jag på IKSU från 8.30-17 varje dag i ytterliggare 3 veckor. Så tiden har inte funnits, men igår. Finally! Min frisör, Emma, var som vanligt den gulligaste man kan stöta på. Snacka om att min inte behöver vara orolig då hon sätter saxen i håret, hon är verkligen kanonbra! Det är så kul att gå och klippa sig, då man vet hur söt hon är! =)

Så nu är håret som nytt igen och det är bara lite slingor som saknas för att få den riktiga vårkänslan. Nu känner jag att det är dags att gå mot det ljusare, för sån är jag; mörkhårig på vintern och ljushårig på sommaren. And I like it! =)

Idag tar vi nya tag, men ännu en dag av ledighet. Det blir nog en promenad på en stund, och jag hör takdroppet enda in, mysigt! Ikväll blir det att träffa Matilda, allt för länge sedan, men bättre sent än aldrig! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0