Friday.

Fredagmorgon, och hela jag fylls av en riktigt myskänsla. Kanske beror det på att jag får träffa min kärlek i eftermiddag! =)

Jag just läst ut Blondinbellas överlevnadsguide till unga tjejer, den var faktiskt riktigt bra. Trots att många av tipsen riktade sig mot gymnasieåldern osv, men lite fick jag med mig i bagaget iallafall =) Nu har jag lånat ut den till min syster, och än fast jag tycker att hon är en av de starkaste människor jag känner så tycker jag helt klart att hon ska plöja igenom den och ta till sig av allt. Helst tipsen om gymnasieval och dess påverkan, mitt lilla hjärta kan behöva alla råd hon kan få. Jag minns själv, det är verkligen inte lätt att välja gymnasie, och man står där och tror att hela ens liv kommer att påverkas av ett val som man gör när man är 15 år, men det är faktiskt inte riktigt så, det kan jag garantera henne nu så här i efterhand, då jag vet att gymnasiet inte alls är lika skrämmande som bilden man målar upp för sig.

Idag blir det en promenad i det härliga vädret och försöka göra allt för att inte halka. Peppar, peppar, men jag har inte ramlat på halkan på flera år! Efter det ska jag nog sätta mig och komponera ihop ett CV. Känns så konsigt att vara i det läget nu igen, då man ska börja söka jobb. Jag sökte en del jobb mot slutet av gymnasiet och på så sätt fick jag juljobbet på posten. Sedan hoppade jag ju på universitetet direkt efter studenten, så i jobbsökarläget har jag inte stått i på riktigt. Men nu efter sommaren kommer jag stå där, utexaminerad och arbetslös. Då behövs ett jobb snabbt, för jag vill verkligen inte gå hemma i höst och känna att dagarna bara går utan att riktigt göra något. Jag har ju mål! Jag ska söka jobb och flytta hemifrån. Det är det jag pratar om dagligen, och dom målen ska jag hålla!

I eftermiddag ska jag även kolla över om jag hittar nå grejer som kan säljas på Swap-meet(et) imorgon. Då är det dags för den årliga bilddelsmarknaden, men även andra bra-ha grejer kan fyndas. Vi håller till i Nailheads lokaler, och som vanligt kommer jag, Frida och Hanna att stå för fika försäljningen. Vi var hos Hanna igår och bakade två olika långpannebröd som jag tror kommer bli väldigt uppskattat. Hur som helst är det en jätterolig dag då man får träffa mycket olika människor, umgås och fylla på plånboken lite. Det blir kult =)

Sedan är det bara 9 dagar kvar till avfärd. UNDERBART! Taggad nanting =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0