Wasted day.

Denna dag har handlat om en enda sak - pluggning.
Klev upp 7.00 imorse och från 7.30 har jag suttit hela dagen fram tills nu, 21.30.
Det kan inte vara mänskligt att låta livet tappa en hel dag på sån här skit?
Det jag har gjort pauser för är en promenad med Frida och David till skolan på 20min, lunch kombinerat med samtal till Marie som fyller 22 år idag (graaattis igen gumman!), och middag med familjen.
Sen har mitt huvud varit djupt försjunken i den tjockaste bok jag hållit i, och jag har försökt tagit anteckningar på allt jag tycker verkar extra värt att lägga på minnet.
Men nu, efter alla dessa timmar idag, känner jag mig inte mycket smartare än vad jag gjorde imorse.
Känns bara som att dagen har runnit iväg och hjärnan har varit på semester. Inte värt. Taskigt planering för utlandsresor tycker jag...

Det kommer att bli MYCKET spännande för fröken Jonsson att se imorgon hur det går, jag vågar verkligen inte hoppas på nånting, då blir man bara besviken.
Ska kliva upp i tid imorgonbitti också, och ge ett sista ryck, eller iallafall väcka upp de hjärnceller som gömmer sig där inne.

På eftermiddagen blir det att åka ner till Olofsfort till Carro och skriva klart grupparbetet som inte alls är mycket kvar på, sen skulle sötingarna Carro och Rickard bjuda på middag =) Blir myys!

Har suttit och funderat - och jag tror att jag har kommit fram till, och är relativt säker på att det här troligtvis blir min sista universitetstenta (rätta mig om jag har fel, classmates). Vi har tre kurser kvar under denna sista termin, första praktik tillsammans med projektarbete = ingen tenta. Sen friskvårdsmetodik där vi ska lära oss ännu mer om sätta rörelser till musik, rytm, ledarledda övningar osv = lär inte vara någon tenta, en examinerande uppgift skulle jag tippa på. Sen avslutningsvis har vi examensarbete på egenhand och sånt redovisas väl bara(?) = ingen tenta!!

Hur underbart hade det inte varit om mina tankar faktiskt stämde, att aldrig mer behöva sitta på det här sättet och ha ångest över när man ska gå in i den där hemska salen och förväntas presetera. Nej, då tar jag heller redovisningar där man kan freestyla litegrann =) Har aldrig haft svårt att tala inför folk, så jag förstår inte varför det skulle slå till under sista terminen.

Hade varit woonderful!
Nu slår jag igen mina blå, och hoppas på under imorgon.
Jag vet att jag har med mig mina änglar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0