TGIF

ÄÄÄÄÄNTLIGEN HELG!
Så grymt efterlängtad den här helgen är, det är helt otroligt!
Har nog aldrig varit med om en vecka som innehållit så många dagar, dom ville aldrig ta slut!
But finally, its friday night!

Dagen har spenderats i Umeå, på Idrottsmedicin, och jag kan verkligen lova att varje minut av dagen har känts som en evighet.
Började med att vi tog 7.15 bussen in till stan för att börja 8.30 på Idrottsmedicin. Fram till 10.50 satt vi och hade teori, sen hade läraren tänkt att vi skulle hinna 5 grupper med cykeltester för övning innan kl 12 då det var tänkt att ta lunch. Jag, Sofia och Carro började med vårt test 12, så det blev en sen lunch för oss och magen verkligen skrek efter mat där vid 13.15.
På eftermiddagen började vi med examination av cykeltester och även här blev det en låååång väntan. När vi äntligen fick sätta oss på cykeln för att examinera åkte i princip hela övriga gänget hem och hade helg, men inte för oss, vi hade då just börjat med examinationen.
Det som var skönt var att vi jobbade på i bra tempo och det tog inte så lång tid för oss. Läraren, den ordinarie testledaren, sa att mina värden var på elitnivå, HAHAHA, säger jag då. Det tror jag så mycket jag vill på, eller min kropp har nog väldigt svårt att tro det, men det var bara kul att höra att värdena jag fick fram var på den nivån.

Då vi hade examinerat cykeltestet praktiskt så var det dags för teoriprov, som vi inte trodde skulle vara någon större fara. Men jag kan lova att jag många gånger starkt trodde att provet var skrivet under en snabb kafferast eller under ett toalettbesök. Snacka om orelevanta frågor, och frågor som vi inte ens har fått chansen att lära oss hur man ska räkna ut och svara på. Gjorde iallafall mitt bästa, och räcker det inte till så får jag väl bara skriva en gång till. Dessutom blev vi placerade mitt i korridoren, där människor gick förbi och pratade i hög volym, ingen belysning ovanför bordet och ingen vakt som kollade så vi inte pratade med varandra. Respektlöst och oprofessionellt tycker jag. Men jag blir inte förvånad att det går till på det här sättet.... vi börjar bli van...

Nu är det iallafall som sagt helg! Ikväll blir det hemmamys och imorgon blir det fest i Olofsfors, tror den här helgen kommer bli jättebra. Det finns bara en sak som fattas - Mathias!! Han sitter i skrivande stund i bilen påväg upp till fjällen tillsammans med en kompis. Dom ska vara där över helgen för att köra en massa skoter. Jag är helt säker på att dom kommer att ha jätteroligt, så länge han bara kommer hem hel till mig igen sen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0