Bebismys.

Idag har jag fåt snusat på min lilla favoritbebis, det gjorde min dag!
Det finns nog ingen som kan ge en så mycket energi i kroppen, bara genom en liten blick eller ett litet skratt, som Hugo kan.
Fantastiska lilla varelse! <3

Innan vi åkte upp på Ersboda för att träffas med Maria, Johanna och småpojkarna så pluggade jag.
Kanske inte så mycket som jag hade bestämt mig för att göra, men dagen är inte slut än, så än har jag tid på mig att bocka för allt som jag hade bestämt mig för att hinna.
Ibland måste man bara få njuta, och i eftermiddag var en sådan stund, när jag bara fick sitta ner med folk som gör mig gott, prata, skratta och bara låta timmarna rinna iväg. Det är sådan som kallas livskvalité =)

Men det är ändå blandade känslor inför tentan som ska skrivas på torsdag. Fick reda på för en stund sedan att vi får skriva den i Umeå istället för i Övik så det känns skönt att man slipper dom extra pendlingsmilen på torsdagmorgon. Det känns som vi kommer ha många gånger på oss under den här våren att bekanta oss med den vägen igen, då schemat för nästa kurs i princip fyller in alla dagar under veckorna. Kommer vara mycket praktiskt, så det ser jag ändå fram emot. Att inte behöva sitta stilla i en föreläsningssal och anteckna, utan hellre står jag i en metodiksal och får en ansiktsbehandling eller utför en inpackning, det är ju faktiskt det vi har väntat på, att äntligen bli mer fulländade inom ämnet!
Men tentan ska skrivas bort på torsdag först som sagt, och jag hade nog inte förväntat mig att kursen skulle bli så här när jag först läste om den. Vi har haft 4 föreläsningar och resten har varit hemarbete, en av föreläsningarna var en gästföreläsning och läraren var inte ens där, så vad vi har lärt oss under den här delen vet jag faktiskt inte, och inte heller vet jag vad han har för förväntningar på att vi ska ha lärt oss. Allt är bara så oklart.
Men samtidigt så är läraren så pass lugn, och så fort vi har antytt på att vi blivit stressade av att vi inte riktigt vet vad som förväntas , så har han bara lugnat ner oss med att säga att det kommer att gå bra.
Så jag litar på det. Till fullo.
Jag läser det vi ska läsa, jag lär mig diagrammen vi ska kunna. Mer kan jag nog inte göra, utan bara hålla tummar och tår att tentan går bra på torsdag och sedan på fredag avslutar vi den här kursen med att redovisa mitt, Sofias och Carros grupparbete.
Det måste helt enkelt gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0