Day1.



Idag drog praktiken på IKSU igång.
Det var med blandade känslor...
Dels var jag nervös och dels var jag påväg sent hemifrån så jag inte hann tänka på att vara nervös utan bara komma i tid.
Handledaren kom ganska mycket senare än avsatt tid, så jag hade inte behövt stressa som en galning :P

I stort så har dagen flytit på bra, det har varit en hel del information, så det känns i huvudet nu efteråt.
Vi har haft rundvandring på IKSU Sport och sedan satt vi bara ner och tog en kopp te och pratade om schemat och så. Efter det fick vi vara med på ett gympapass, som var riktigt roligt! Och jobbigt!
Efter lunchen kollade vi över bokningssystemet, lokalerna osv. Och sedan fick vi göra en helkroppsmassage på handledaren. Evelina körde baksidan så tog jag framsidan. Efter det så fick vi feedback på hur handledaren tyckte att vi hade jobbat, och vi fick riktigt bra feedback, det var kul! Skönt att höra att man faktiskt kan, att man tar i på rätt sätt och att det känns bra för kunden. Sedan fick vi även lära oss fler grepp som man kan baka in i massagen senare då det känns som att man kan dom. Och den dagen man kanske vågar freestyla lite. För just nu känns det som att jag vill köra ganska mycket efter det jag har lärt mig, vågar inte ta ut svängarna så mycket, rädd att göra fel och rädd att trycka och massera på fel ställen. Men allting kommer med tiden antar jag, gäller bara att komma in i rollen, bli varm i kläderna och så. Sen är det bara att köra på. Kanske.. :P
Dagen avslutades med ett Core-controlpass, där bålen stod i fokus. Jobbigt, men skönt!

En utmattad Emelie begav sig sedan hemåt, och här sitter jag nu.
Vad som blir mer ikväll vet jag inte. Känns som det kanske inte blir såå många knop. Lite mys framför teven skulle jag kunna tänka mig. Sedan är det bara att ladda om batterierna och ta nya tag imorgon.

Imorgon åker mina favorittjejer till Borgafjäll för att göra sin praktik där.
I 3 veckor blir dom borta. Dom har inte ens hunnit åka än, men jag saknar dom redan!
Vi lär ha mycket att ta igen sen, många olika upplevelser som ska delas.
En flaska vin kan också delas, och en tripp till IKEA kanske? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0