3 dagar.

För tillfället känns det som att all min vakna tid spenderas på jobbet, jag hinner knappt därifrån så ska jag dit igen. Varje dag förlängs nästan till en och samma, en enda lång dag. 
Men som jag sagt tidigare så trivs jag så fruktansvärt bra, så det gör inte så mycket att det tar mycket av min tid. Just nu är vi inne i en mycket hektisk tid, fullt förståeligt eftersom att julen är här inom ett par dagar. 
Det har varit mycket kunder i butiken överlag under hela december, så det kändes nästan som att alla borde varit färdiga med alla julklappsinköp osv, sedan länge! 
Men tro mig, när man ser mängden av folk som vistas i butiken från att de vi öppnar på morgonen tills vi stänger, 19 denna vecka, så är det som att alla börjar inse att tiden är knapp.
Det är en rolig tid att jobba, för att det händer så mycket hela tiden, folk köar och vi har det vi gör! Men tack vare mitt Nolia-arbete de senaste åren så är jag nog ganska härdad. Jag vet hur det känns att jobba under stark press i flera timmar, med folk som tränger och hänger över kanten, vara på flera ställen samtidigt och hålla koll på mycket under samma gång. Jag tror att den erfarenheten hjälper mig mycket! För hur mycket folk det än har varit hittills, så känns det ändå som att jag pallar mer, som att ribban är satt ännu högre. Och det är ändå en skön känsla, att man inte behöver stressa hjärtat ur kroppen bara för att det blir lite mer folk som vill handla exakt samtidigt! ;)
Men lite jobbigt är det allt, det här med att man inte får tid över till annat. Det känns som att ingenting hinns med, och det jag hinner med pressas in mellan allt annat. Men nu är iallafall alla julklappar inhandlade och inslagna, vilket känns fantastiskt skönt! Dom har nu tagit plats under granen och det är så himla fint! Jag kan rent längta tills på morgonen då jag får vrida igång julgransbelysningen och se skimret från alla julgranskulor, det är så mysigt! :) Så jag passar på att njuta allt jag kan av den tiden som finns kvar, det är ju faktiskt bara jul en gång på år! ;)
Imorgon jobbar jag fram tills 18 och sedan ska jag försöka hinna med att träffa både Marielle och Johanna för att överlämna mina julklappar till de små! Då får jag samtidigt ett tillfälle att få mysa med båda mina små hjärtan! <3 Ingenting värmer varmare än kärleken till mina små älsklingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0