2 dec.

Tiden går så fruktansvärt fort! 2 december är här, och på söndag är det REDAN 2 advent!
Tiden springer iväg och många gånger undrar jag vart den tar vägen, det är så sjukt!
Har iallafall hunnit börja julstöka lite här hemma. Julgardinerna har åkt upp, lägenheten är fylld med ljus och ljuslyktor. Adventsljusstakarna står i fönstren och trängs tillsammans med julstärnorna. Jag längtar tills den klädda granen har fått sin plats i vardagsrummet.
Julen har alltid betytt mycket för mig och nu när jag bor har en egen lägenhet att bestämma över så vill jag försöka få den så julmysig som möjligt, och hittills så tycker jag faktiskt att jag har lyckats bra! :)
Nu har jag varit ledig både igår och idag så då hinner man känna efter ännu mer! Igår var vädret helt emot oss, det stormade, regnade och var alldeles grått och dystert. Jag hade valt stövlar med klack när jag tog en promenad för att hämta bilen, jag ångrade varje steg jag tog att jag hade valt klackeskor! Men eftersom jag går i arbetskläderna varje dag så vill jag på mina lediga dagar försöka klä mig lite finare. Det lider pin att vara fin ;) 
På eftermiddagen fick vi iallafall julmysa ute i Klabböle hos Johanna och Hugo. Johanna hade bakat jättegoda och fina lussekatter, och då kände man att julstämningen steg ännu mer, nu vill vi bara ha lite snö!
Idag däremot är en jättefin dag, solen sken när jag tittade ut genom fönstret. Jag har redan hunnit med att baka wienernougat så här på morgonsidan, julbakningen måste komma igång kände jag. Det ska även hinnas med pepparkakor och lussebullar, kanske inte idag, men snart!
Senare idag tänkte jag ta cykeln ner på stan för att kolla efter julklappar, är helt idelös när det gäller till vissa, men det ska nog lösa sig det med! Blir lite stressad när jag hör om folk som redan är klar med all handling, men jag försöker inbilla mig att det är mååånga dagar kvar av december!
Jag vill verkligen inte att den här månaden ska gå fort! Jag vill hinna njuta av varje dag, oavsett om jag jobbar eller inte så vill jag ändå känna att det är julmånad - denna underbara månad! :)
Det blir även middag på Allstar med Frida idag också, ska bli så mysigt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0