Vinnare av NRD!! =)

Summering av helgen:

- Det har varit fantastiskt bra väder, bästa vädret på höst-Piteå tävlingen någonsin tror jag! Kunde sitta i tshirt till middagen och på dagarna har solen legat på och det har varit kvavt nånting! Så vädret var i toppklass!

- Bilen har strulat, inför gårdagens sista kval knäckte jag växellådsstruten! 4e struten som vi byter på bilen!!! Börjar se det som karma... vad har jag gjort för elakt i mitt förra liv för att förtjäna detta? Vid alla tävlingar händer det något; Topplockspackningar som går sönder, förgasaren har flödat, headerserna har spruckit x antal gånger och nu 4e bytet av struten. Tycker att det är så tråkigt för pappa att han vid i princip alla tävlingar ska behöva ligga och skruva. Som tur är så har jag världens bästa pappa och mekaniker, han fixar allt! Och dessutom en heeeelt underbar pojkvän! Han sätter sig i bilen från Bygdsiljum, hämtar 3 nya strutar i Umeå som han kör upp till Piteå mitt i natten! Underbara älskade du!

- MEEEEEEN! Som lön för mödan så kom jag tvåa i hela tävlingen! Körde tre kval på morgonen och sedan var det dags för eliminering. I första mötet mot Jan Brännvall så tappar han mellanaxeln på starlinjen. Den föll tydligen bara rakt ner, så när jag passerade mållinjen så insåg jag att min motståndare fortfarande stod kvar vid starten. När jag kom tillbaka till depån så undrade teamet och andra motståndare om jag hade varit och kapat av hans mellanaxel för att lättare kunna vinna, men jag har ärligt inget med det att göra ;)
Sen ett underbart skönt solo i semin, där jag upptäckte efter halva banan att det fortfarande fanns många centimeter kvar mellan gaspedalen och golvet. Ooops, tur att jag inte mötte någon, hade varit lite tråkigt att åka ut på det sättet, att man glömmer att gasa! ;)
Sedan i finalen så gick jag ut mot Tony Johansson, största "hotet" i tävlingen (det var jag och han som gjorde upp om vinnarplatsen i NRD-cupen). Han låg kvaletta och hade därmed hämtat in lite poäng på mig. Var faktiskt inte så jättenervös när vi rullade in för final, var så nöjd att överhuvudtaget kunna köra med tanke på att jag kört sönder igår. Och med tanke på att jag inte var allt för nervös så kan det ju spela in till varför jag förlorade. Jag fullkomligen sov i starten och därmed var det redan avgjort. Jag ville verkligen inte rödlykta och ge bort segern innan vi ens lämnat startlinjen. Tony gick över mål som vinnare av sin första tävlingen, det är han välunt! En riktigt trevlig kille som var beredd att hjälpa oss att laga bilen igår, trots att vi som sagt var de två som gjorde upp om titeln. Man brukar säga; Secondplace is the firstplace loser.
Men jag känner mig som en vinnare. Trots att vi gång på gång kör sönder, så låter jag aldrig motståndarna känna sig lugna. Jag kommer alltid tillbaka!

-OOOOOOOCH! Med 10 poängs marginal så blev jag slutligen vinnare av NRD-cupen! Hade jag inte tagit mig till final så hade Tony gått om, men nu står jag högst upp på den pallen, och det känns såååå bra! Bäst i ET Pro i Norrlandscupen! Underbart! =) Förra året blev jag tvåa, så att flytta upp en placering är i mina ögon helt självklart! =)

- Säsongen är nu slut för i år, och vi avslutar med flaggan i topp! Tack alla som har varit med och hjälpt, stöttat och trott på mig! Det lönade sig!! =) <3


Kommentarer
Postat av: Tony Johansson

Grattis till vinsten av cupen!!! syns på banan nästa år:-)

2011-09-03 @ 13:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0