Not a quitter.

Ännu en dag som arbetslös...

Nej, men jag försöker hålla humöret uppe, inte stressa som många råder mig till. Men det är inte så lätt att hela tiden hålla sig positiv då man verkligen känner sig som en in mängden som går omkring och söker jobb. Det känns som att man läggs till en hög och sen får papperen damma ikapp. Det gäller att sticka ut, eller ha kontakter. Hittills tror jag att jag har sökt drygt 45 jobb, och än jag inte klar. Jag har inte tänkt att ge mig förens jag har nått slutmålet - att någon anlitar mig. Punkt.

Men lite stressad blir jag allt, har möjlighet att få nyklarna till lägenheten inom några veckor, och här står jag utan jobb. Visseligen så kommer jag se det som ett heltidsjobb att komma iordning i lägenheten. Packa upp och ställa i ordning. Sånt tycker jag är jätteroligt och jag ser verkligen fram emot att få flytta in, och känna mig som hemma i en lägenhet tillsammans med min fantastiska andra halva. Det lär ju ta en stund att få allting klart, så jag lär ha det jag gör, men det drar inte in några pengar. Och att ta av besparinga måste jag göra, trots att det inte alls känns särskilt lockande.

Nej, idag är ännu en dag som arbetslös, men jag misströstar inte, jag tänker som sagt inte ge upp. Im not a quitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0