Yoga.

Det är inte okej, där man är less redan efter en dag i skolan. Känslan av att just ha varit ledig är helt bortblåst, och dagen idag var verkligen inte lätt.
Har suttit i skolan från 9-16 där yoga stod i centrum. Förmiddagen bestod av 3 timmars föreläsning om yogans historia och grundarna bakom allt. Inte så tilltalande.
Eftermiddagen bestod av 2,5 timmes utövande av basic-yoga positioner, där allting vi skulle göra repeterades minst 3 gånger, och synonymer på ALLA beskrivande ord. Utdraget? Ja!

Usch ba!
Jag kan än en gång kraftigt konstatera att yoga inte är något för mig, men jag respekterar verkligen dom som brinner för det och tycker att det är världens grej! Men för mig är det inte stimulerande, jag behöver mer fart och fläkt för att jag ska dras med och när man är nära på att somna mellan alla byten så är det inte okej.

Som sagt, redan less, efter en dag i skolan. Och vi ska gå alla dagar resten av veckan.
Kalla mig bortskämd, men ledighet är otroligt mycket skönare!
Försöker tagga mig själv med att det bara är drygt 1,5 månad kvar, och då kommer jag säkert att ångra varför jag inte tog vara på tiden bättre. Men just nu, tycker jag att det är väldigt skönt att bara få ta dagen som den kommer.
Så det så.


Kommentarer
Postat av: emma

Det gör jag också Emelie!! Ledighet är bäst, å yoga är sämst!:P KRAM

2011-04-14 @ 08:59:53
URL: http://bergmanemma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0