Citat.

Håller på att plöja igenom Mia Törnbloms bok, Självkänsla nu!
I en del där hon skriver om hur viktigt det är att bekräfta andra - och sig själv, delar hon med sig av ett citat som träffade mig rakt i hjärtat, som beskriver så mycket som jag går runt och tänker på!

Helt plötsligt kan någon vi älskar ryckas ifrån oss, och vi kommer då med all säkerhet att ångra det vi inte sa.
Att vi inte tillräckligt ofta visade hur viktig den personen var för oss.
Därför är det värt att vårda nuet och visa kärlek till dem vi har omkring oss.

Det kan vara uppenbart och självklart för många "klart att man ska visa människor omkring sig hur mycket dom betyder". Men att faktiskt rent praktiskt även göra detta är det många som glömmer. Vi lever bara en gång, och därför är det viktigt att varje dag få vår omgivning att förstå hur mycket han eller hon faktiskt betyder. En dag kan det vara försent, och då står man där och undrar varför man inte visade personen bättre hur mycket han eller hon betydde i ens liv.

Jag är tacksam över alla som jag har intill mig, som finns med i mitt liv. Och hoppas att dessa personer aldrig betvivlar hur mycket ni betyder för mig, för jag hade inte klarat mig utan er!
Även ni som är i himlen hoppas jag aldrig betvilade hur mycket ni betyder för mig. Idag känner jag mig aldrig ensam, jag vet att jag har mina små änglar där uppe, sittande på ett moln dinglandes med benen och tittar ner på mig. Håller mig i handen och stärker mig i alla val jag står inför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0