Torsdag.

Helgen är här, och den är såå efterlängtad!
Känns verkligen grymt skönt att få vara ledig en dag extra denna vecka, för det har varit långa och tunga dagar de 4 första dagarna på veckan. Det är inte särskilt avancerad saker vi pratar om. Men efter halvkass kommunikation mellan lärare så blir det mycket upprepning, och jag kan tycka mycket blir alldelse för flummigt för att jag riktigt ska koncentrera mig flera timmar i sträck. Ämnet är alltså trädgård och hälsa, intressant, men lite flummigt som sagt.

Så nu är helgen här och jag har redan inlett den med en skön promenad, älskar att vara ute och gå på hösten. Naturen får så fin färg och det är så lugnt på något sätt, man får mycket tillbaka av att bara titta på det man går förbi.
Efter middagen hade jag tänkt försöka ge mig på en massage av min lillasyster som vi har pratat om alldeles för många gånger. Jag skyller helt enkelt på att hon har för mycket för sig för ofta. Men ikväll har jag tänkt att knyta fast henne så jag får öva, ska ha masserat 10 personer innan början på oktober, och hittills har jag masserat två. Men jag känner ingen stress, gäller bara att hitta av rätta tidpunkter så det funkar för min "kund" =)

Vi fick även hemtentan utdelad idag så jag tänkte försöka sätta mig och kolla igenom den också. Jag vet att jag har en tendens att spara allting till sista stund. Men nu eftersom jag inte tyckte att den verkade så svårt, så känns det som att det är lika bra att ta tag i på en gång, så är det överstökat sen.

Som grädde på moset blir det sedan Idol, något som man helt enkelt måste se. Antingen får man sig ett skratt, eller så märker man hur håret på armarna rester sig när det är någon bra. Musik är alltid skönt, och då kan det vara kul att se olika former av framträdanden, vissa bättre än andra.

Take care.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0