Måndag

Helgen har varit kanon,
och gått alldeles för fort.
Precis som en helg ska vara kanske? =)

Lördagens folkrace var hur kul som helst, med över 100 startande så gjorde Örnsköldsvik Motorklubb ett enormt jobb och fick igenom allting med 3 kval och finaler mellan 10.00-16.30, riktigt bra arrangerat och härlig bana att titta på, säkert rolig att köra också!
Emma kom dit efter många om och men, och det gjorde bara dagen ännu bättre, men stackarn var helt knäckt efter att ha dansat på dansmaran hela natten innan.
Innan vi hade åkt ifrån banan hade Mathias dessutom köpt en folkrace bil, ja, det gäller att hänga med i svängarna! Men jag tror att det kan bli riktigt bra, bara han håller sig på alla 4 däck under körning så är flickvännen nöjd.

Efter folkracet var det bara att lägga sig på gaspedalen. Körningen hade dragit ut på tiden och vi skulle vara på middag 18.00 vilket jag kände ganska snabbt var svårt att hålla då vi lämnade Övik 16.59.
1 timme och 7 minuter senare hade jag kört från Övik, duschat, sminkat mig, klätt mig och fixat håret. Då var fröken i fråga nöjd, och jag sa till Mathias att han aldrig mer behövde oroa sig över att jag inte kunde vara snabb under pressade situationer.
Väl i Nordmaling avnjöt vi en supergod middag bestående av kräftor, pajer, sallad, fläskfile, potatisgratäng och bröd. Verkligen hur gott som helst!
Kvällen var jättetrevlig och många skratt infann sig!

Igår åkte jag och Mathias på Maxi för att inhandla bland annat jeans till honom, Tack-för-en-trevlig-kväll-present till Carro och Rickard och smågrejs till mig.
Efter det bar det av mot Åkullsjön och sedan vidare till Vebomark när Mathias hade fotbollsmatch, i regnet.... Insåg ganska snabbt att fotboll är så mycket roligare att titta på när solen skiner, men vad gör man inte? =)
Resten av kvällen bestod av filmmys och äntligen fick jag se The Last Song, som var precis lika jobbig som jag fått för mig och tårarna rann... Som tur var hade jag en varm famn att krypa upp i när det blev för jobbigt. Men den var bra, helt klart!

Imorse var det bara att sätta sig i bilen på väg hem då Mathias skulle jobba och jag skulle träffa tjejerna för att göra klart vårat grupparbete. Sagt och gjort, vi är klara! Lite småfix kvar och planera redovisningen sen är vi helt färdiga. Det känns grymt bra, och jag är jättenöjd med vad vi åstadkommit! =) Alltid kul att jobba tillsammans när man känner att man är på samma nivå!

Ikväll blir det nog en promenad, kika över hemtentan mer seriöst och kanske vila ögonen på Biggest Loser Sverige, trots att jag tycker att det amerikanska är grymt mycket bättre. En lugn kväll blir det iallafall, måste få ladda om efter helgen =)

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vad glad jag blir att läsa dina rader om helgen som gått! Du låter så glad vännen. :) Det är du värd! Vänner, kärlek och nöjen.. Precis som det ska vara! Kram kram

2010-09-13 @ 20:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0