Första advent.

Idag är inte vilken dag som helst, det är första advent, och första nedräkningsdagen till jul.
Hur mysigt som helst, och jag önskar att dagarna dit går snabbt, samtidigt som det inte får gå för fort.
Så där myslagomt!

Dagen har även inneburit ett första luciaframträdande på stan. I kylan stog vi där, kallt var det, men mysigt till tuuusen! Me like! Det känns verkligen i hela kroppen att vi är på väg in i årets mysigaste månad.
Och trots att det är grymt kallt och det är såå mycket runt omkring så ska jag ändå försöka njuta så mycket som möjligt. Jul är ju faktiskt bara en gång per år, och högtiden är så mycket mer än bara 24 december.

Nu blir det att försöka plugga, egentligen har jag så mycket att välja på så jag borde inte ha några problem att hålla mig sysselsatt. Det är väl mer bara det att jag ska ta tag i det. Och fröken Jonsson är expert på att hitta på andra, mycket roligare, saker att göra än att plugga. Trots att jag vet att jag förlorar på det i längden.
Tröstar mig iallafall med att det snart blir kladdkaka här i huset, som sagt, mycket roligare än att plugga ;)

Luciabilder:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0