En blandning av kärlek och hat.

Om gårdagen var speciell med första advent och grejer, så är denna dag top of the line!
Det är nämligen min och Mathias 1 årsdag, and there is many more to come!
GRATTIS TILL OSS ÄLSKLING! <3

Tyvärr har dagen inte spenderats tillsammans med min andra halva, utan har inneburit en hel dag i Övik som aldrig ville ta slut. Är så less nu så att hälften vore nog! Vill kunna träffa folk, vill ha ett liv!
De enda jag träffat sen jag kom hem är dom i skolan och Mathias, sen sprang jag på Matilda på Ica i fredags och kände bara att jag ville stanna och prata för alltid! Men verkligen ingenting rymms i livet just nu förutom skolan. Skit.
Läraren har satt ut studietid på 40timmar i veckan, och hon har verkligen lagt upp kursen i det tempot också, inget undantag. Den ena uppgiften avlöser den andra, och när man tror att man börjar närma sig målet - ja då är det dags att börja plugga på tentan. Och den lilla godingen - japp - tenta på hela boken, bara 340 sidor, på engelska, om marknadsföring. YEEEY, känner jag i hela kroppen.... Suck.
Till råga på allt detta, förutom att vi ska läsa den där skitboken 40 timmar i veckan så ska vi även massera externa kunder på sidan om. Kul, och det visste inte ens den här läraren om, att dessa moment gick parallellt. Utan hon har lagt upp kursen utifrån att vi ska vara helt redo för hennes kursstudier under denna tid, och den söta programansvarige som vi har, har glömt att nämna att eleverna även ska göra 20-25 externa kunder under denna tid också. Där varje massage tar 1,5 timme med förberedning, massage, och efterarbete.
Kul, bra jobbat Spa-programmet.

Att jag är less på detta sjuuuka tempo är bara förnamnet, som tur är har jag mina ljusglimtar och utan Sofia och Carro hade jag nog inte stått ut länge. But this is killing me, no kidding.

Jullov snart? MYCKET Ja-tack! Som sagt, vill bara kunna träffa folk, ta en fika på kvällen med någon eller bara kunna känna lugnet och andas ut.
Och visst, jag har varit ledig i 2 veckor, jag borde inte gnälla, men det här är ett skämt. Så är det bara!

Påminn mig till våren, runt den 3 juni då jag examinerar, påminn mig då hur otroligt jobbig jag tyckte att november-december var med marknadsföringen. Klappa mig då på axeln och säg: vad duktig du var Emelie som klarade det! I need it! Uschba.

Men dagen idag är ändå bra, för det är min och Mathias dag. Och den här skitskolan ska inte få förstöra det.
Nästa år älskling, på vår 2 årsdag, då tar vi igen det dubbla! =) <3

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Nåja, det kunde ha varit värre ;) Vi galningar som har valt fördjupningskursen har ytterligare 50 pers att massera samt 10 timmar/vecka på teorin. tror du att någon har hunnit ttittat i dessa böcker? nope! ;) 100% Underkänt.

2010-11-29 @ 23:19:57
URL: http://ladylovan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0