En helt vanlig måndag

Internet på bärbara datorn funkar inte, och mitt humör slog om plötsligt. Blir så less när saker och ting inte går som man vill, då jag vet att det funkade för 20 min sen. Dagens ilandsproblem, jag vet, men jag blir bara så less..
Så då har jag fått det sagt.
Hamnade iallafall vid mamma och pappas dator nu, så det fick gå lika bra.
Dagen i övrigt har varit bra, trots att ingenting blev som det skulle.
Då jag vaknade imorse så hade jag mycket planterat, någon timme senare fanns det ingenting kvar. Det blir inte alltid som man tänkt.
Men jag har iallafall hunnit med en morgonpromenad med mamma, lite småfix och sedan in till stan för fler ärenden med mamma. En glass hann vi också med! =)

Då jag kom hem bestämde jag mig för att det var dags. Jag har sagt att i maj skulle jag börja springa, det är bara 17 dagar kvar till Blodomloppet och då har vi ju sagt att vi ska springa 5km, så det var bara att sätta igång. Ikväll tog jag tag i det. Visst, det blev intervallträning med överlägset mer springning, så jag är jättenöjd med årets första runda.
Det skönaste är ändå då man kommer hem, och känner i hela kroppen hur duktig man varit. Den känslan ska upplevas fler gånger =)

Imorgon återgår jag till verkligheten, skola mellan 10-16.15. Det var längesedan vi gick en så lång dag. Det är samma kurs som fortsätter, Mat och Hälsa. Men nu börjar vi med en ny del, Mat för olika grupper. Vi ska bland annat gå igenom diabetes, vegeterian mat osv. Jag tror det blir spännande! En bra sista del innan sommaren tar oss med stormsteg!

Något som jag planerat inför denna avslutande del, är att jag inte ska spara pluggningen till sista veckan. Som jag kände nu inför förra tentan, vill jag  inte känna igen. Framför allt inte nu när våren är som skönast, då man bara vill njuta. Tentaångest passar inte in i den bilden.
Så nu ska jag verkligen försöka lära in mig allt eftersom, läsa igenom anteckningar medan dem fortfarande är färsk i minnet, få en bättre helheltsbild redan i början.
Jag tror på den strategin. Kom ihåg att jag sa det här nu! =) Så jag inte sitter där, sista veckan med panik över hur jag ska få in allting. Det ska inte ske!

Fast det bara gått en dag,
saknar jag dig redan.
<3


Kommentarer
Postat av: Marielle

Se där! Flickan börjar strukturera sig. :) Bra vännen! Jag kan gärna löpträna med dig om du pallrar dig in till stan. :) Vi kan springa i intervaller längs älven? Och idén om att inte spara pluggandet till sist tror jag ger dig mer sinnesro. Kramar!

2010-05-04 @ 13:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0