Stresshantering

Hemma igen efter en lång skoldag i Övik.
Idag började vi med en ny kurs som kommer att handla om Stresshantering och Kundpsykologi.
Dagen började med en introduktion på 2 timmar och sedan körde vi föreläsning resten av dagen.
9-15, det känns i huvudet att det har blivit fyllt med information.
Men läraren verkar iallafall jättebra, hon förklarar väldigt mycket med exempel ur verkliga livet. hur hon, hennes barn, man osv reagerar i vissa situationer. Och därför blir det mycket enklare att ta in, när man kan koppla det till ett sammanhang.
Kursen är en månad, och efter det började vi med en Mat för hälsa-kurs, som tydligen ska vara mycket bra.
Det ser jag helt klart fram emot.
Och vad väntar efter det?
Jo, en grymt efterlängtad sommar. Ja tack!

Helgen kommer att innebära en del festligheter, och det känner jag verkligen att jag behöver.
Har varit inne i en down-period under en längre tid nu, men när jag känner att våren börjar närma sig, trots att termometern stod på -31 imorse, så känner jag hur jag börjar vakna.
Jag är så less på att frysa och denna fruktansvärda vinter. Nu vill jag ha lite glädje och värme, och trots att ingenting kommer bli som förut, så känner jag att jag ändå ser fram emot sommaren. Det är som att allting blir så mycket enklare då.
Så är det med det.

Ikväll blir det soffläge med OS, jag känner att huvudet verkligen måste få återhämta sig och smälta alla nya intryck från dagen. Och det gör jag då bäst då jag bara får vara.
För imorgon blir det nya tag, ny föreläsning 9-15. Men sen.... HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0