Right On Track

Nu på morgonen, jaa, nu när jag inte har kunnat sova, så satte jag mig och kollade på en dragracingfilm som jag så länge har planerat att se. Jag visste att filmen fanns på youtube, uppdelad i 9 bitar.
Filmen - Right on track - handlar om Erica Enders, den första tjejen som vinner The Nationals. Tjejen som banar väg för fler tjejer att ta plats i den mest underbara sport som finns!
Då jag satt och såg på filmen satt jag bara och log, och myste i hela kroppen. Dragracing ligger mig verkligen varmt om hjärtat och jag kan knappt vänta tills sommaren är här och jag får sätta mig i bilen igen. Känna lukten av bränt gummi och trackbite. Jag har inte kört i många år, men jag ser mig själv som uppvuxen på banan. När jag sedan tog steget och satte mig i en egen bil var jag som såld. Jag känner mig verkligen hemma när jag blir ett med granen och det finns ingenting runt omkring, det är bara jag och bilen. Känslan är obeskrivlig!
Att vi dessutom såg Erica köra då vi var i USA på Pomona Raceway gjorde bara filmen ännu bättre! Då man vet hennes bakgrund, då hon fick kämpa mot alla som inte trodde på henne och bevisa att tjejer faktiskt också kan, tills hon står idag som en av USAs bästa Pro Stock-förare och utklassar många i hennes klass!
Att se hennes framgång gör att jag själv blir så otroligt taggad på att köra igång igen, och jag önskar många gånger att förutsättningarna för att lyckas var mycket högre. Men tyvärr är sporten vi håller på otroligt dyr både ekonomiskt och tidsmässigt. Det är synd, för det hade varit roligt att känna att man verkligen kunde leva ut det till fullo, and be successful!
Lina, Jag och Erica Enders - Pomona Raceway 2010

Kommentarer
Postat av: :P

Du har väl hört talas om den första kvinnan som fick godkänt att tävla inom dragracing?

Shirley Muldowney.



Det finns en film om henne också som heter,

Heart Like a Wheel från 1983

2011-01-17 @ 03:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0