Investering

Idag blev Emelie Jonsson ägare till sin första skinjacka!
Att den var billigare än vad jag tidigare varit beredd att lägga ut gör ju inte saken värre.
Så nu väntar jag bara på lite mer vårkänslor, och sen blir det ordentlig invigning.
Egentligen hittade jag den redan igår, i Umeå. Men inte trodde jag att jag skulle fastna så mycket som jag gjorde.
Prövade jackan just innan vi skulle gå ut ur butiken, och konstaterade att den var snygg.
Sen var det inget mer med den saken och vi satte oss i bilen för att åka upp på Ersboda.
Väl i bilen kommer jag på hur perfekt den egentligen var, modellen var precis som jag tänkt mig och den var ju billig också.
Ett par timmar senare var vi tillbaka på stan, och jackan var såld.
Suck, tänkte jag.

Tills min underbara mamma kom på den briljanta ideen att ringa ner till Övik och kolla om den fanns på affären där. Och det gjorde den! Så nu är den prövad, inhandlad och hemtagen.
En mycket nöjd Emelie idag!

Att vi dessutom fick sluta 40 minuter tidigare, av en lektion som skulle pågå i 2.5 timme, gick också bra. Så nu är det helg, fastän jag har såå svårt att förstå det. Veckan har gått alldeles för snabbt, och vi har varit lediga mestadels av tiden, så att det redan ska vara fredag känns väldigt konstigt.
Ja tack för varierande veckor! =)

Ikväll blir det hemmamys, och se det sista avsnittet av Solsidan. Det måste ju vara det bästa som skapats på flera år i Sverige! Otroligt klockrent och svårt att hålla sig för skratt.
Jag har tänkt att satsa på en skön kväll =)

Imorgon, träffa upp Emma med hennes pojkvän 10.30 och sedan bär det av på danstävling som kommer att pågå hela dagen. Jag tycker dans är jättekul att titta på, då alla är så duktiga. Önskar bara att jag kunde liite mer själv. Det är kunskaper man aldrig kommer att må dåligt av att ha =)
På kvällen blir det förhoppningsvis utgång, vilket var längesedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0