Underbara dag lider mot sitt slut.

Denna dag blev fantastiskt!
Men fråga gärna inte hur det har gått med tentan ;)

Just efter att jag skrivit klart det föregående inlägget fick jag ett sms av min underbara moster,
som undrade om jag var intresserad av att gå ut och äta lunch tillsammans. Jag var absolut inte sen med att tacka ja. Det blev snabbt på med smink, välja kläder och sedan satte jag mig på bussen.
På stan mötte jag upp Marielle och vi gick iväg till Lottas för att inta en måltid.
Jag valde färsk pasta med tonfisk och tomat, fantastiskt gott! Marielle valde en paj som även den såg mycket aptitlig ut =)
Lottas, för övrigt, är en pub i stan som är irländskt inspirerad. Jättehäftigt när de håller den gamla stilen enda ut i dörrknopparna. Dit vill jag absolut återvända!

Efter lunchen inhandlade vi lite småsaker till Marielle och sedan återvände hon till sitt jobb.
Jag gick iväg till biblioteket där jag satte mig ett par timmar för att kolla igenom tentafrågorna. Det känns tungt, men övergripligt. Under min vistelse på biblioteket fick jag ett telefonsamtal av en man som erbjöd mig en arbetsintervju under morgondagen. Jobbet handlar om arbete kring jul, men jag tror absolut att möjligheterna finns att stanna kvar längre. Det hade varit kanon! Håll tummarna imorgon for moi! =)

Efter biblioteket blev jag upplockad av mamma och vi åkte iväg på Marielles jobb och fick oss en kopp kaffe. Första gången jag besökte hennes jobb, snacka om stilrent ställe! Lite tyst, men absolut ett ställe där jag också skulle kunna tänka mig att jobba.
Vi åkte efter det hem till Marielle där vi åt middag, färgade mitt hår och sedan åkte vi iväg på bio.

Bion... Jag, Marielle, David, Mormor och Göran såg Flickan som lekte med elden. Den var sjukt bra! Helt klart i klass med första filmen i triologin! Kanske mer hastig och man var tvungen att hänga med på ett annat sätt, men oj så bra! Aldrig för har 2timmar gått så snabbt, galet. Och det var nog många gånger jag glömde bort att andas ;)

Som jag nämnde i inledningen har tentadelen inte gått så jättemycket framåt idag. Men efter intervjun imorgon har jag tänkt att ta nya tag. Och för att vara ärlig så är jag inte orolig. Jag litar på mig själv. Bära eller brista ;)

Idag var en bra dag, tack ni som gjorde den möjlig!


I miss my sweethearts!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0