Ledig..

Imorse när jag vaknade så var min första tanke; idag ska jag inte stressa.
Den tanken står jag fortfarande fast vid.
Nog för att jag har, eller har haft mycket att göra så är jag fortfarande lugn.
Jag har sedan 08.30 imorgon hunnit med en långpromenad, bakat bröd, varit på återvinningen och suttit alldeles för länge vid datorn.
Men det är skönt att bara få vara.

Är ledig både idag och imorgon, så då har jag bestämt att idag ska vara min fixar och pluggardag,
och imorgon ska jag försöka ha så kul som möjligt. Haha, jättedeprimerande lät det där.
Skolböckerna har fortfarande inte öppnats, men det kommer.
Ska läsa igenom 5 olika texter om hälsa. Den äldsta texten är från 1800talet, så ni kan ju bara tänka er hur stavningen är. Det är okul. Ska läsa dessa texter och sedan skriva en diskussionsfråga om var och en av dem.
Det borde jag faktiskt hinna idag, ifall jag kommer bort från datorn.

Jag tänker myckert. Ibland för mycket för mitt eget bästa. Vet varken upp eller ner, ut eller in.
Tänker på Twilight, tänker på den omöjliga kärleken, tänker på hur jag vill ha det.
Jag har alltid sagt att jag vill bli tagen med storm. Inte riktigt hänga med, utan bara glida med på andras initiativtagande. En skön känsla att bara få bli meddragen.
Inte fullt så enkelt som det låter, men jag vet att det funkar.

Nej, nu ska frukost intas, sedan plugg. Förhoppningsvis ska jag inte tänka så mycket.
Lättare sagt än gjort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0