09-09-09

Jag vet vem han är,
tanken kom som en blixt, men för sent
Mannen i kön, han är försvunnen,
jag står som i trance.
En hel värld kommer mot mig igen.
Känslorna jag trodde var
glömda, vemodet dröjer där än.

Jag spjänar emot,
ändå tränger sig bilderna på
Huset vid sjön, nattliga samtal.
Hans intensitet, drog mig med på en hisnande färd,
villkorstlöst lät jag
det hända
Jag ville va i hans värld.

Såg han mig tro?
På ett ögonblick var allting
förbi.
Kvar finns en oförlöst längtan,
demoner som vägrar släppa mig fri.
Jag gav aldrig upp, jag sökte dig överallt,
och med åren blev du till en sagogestalt
Minns du
flickan som så gärna va dig till lags?
Kan hon inte få den tillbaks, din sommar?

Ge mig min sommar tillbaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0