Träning is the key for happiness.

Tänk vad lite träning kan göra med en flickas psyke.
Efter skolan idag var jag helt slut, inte som igår, men fortfarande less.
Men i bilen på väg hem konstaterade jag och Sofia att lite träning skulle nog göra susen.
Istället för att åka hem i mitten av eftermiddagen, lägga sig i soffan och jäsa, så skulle träning få oss att må bättre.

Så så blev fallet. Åkte hem, åt en macka och sedan så åkte jag om och hämtade Soffipropp.
1,5 timme på tenton väntade, fylld med crosstraining, maskiner och bastu.
I feel good, la la la la la la la.. Haha.
Träning får mig att må bra, se en målbild, koppla bort omvärlden och bara fokusera.
Men vem tränar med keps?
Jo, en man på gymmet. Såg verkligen jätteroligt.
Han klev direkt ut ur firmabilen, kepsen på huvudet, ställde sig bland maskinerna - utan någon som helst uppvärmning, och började gymma. Kepsen satt kvar.
Ja, alla är vi olika. Nästa gång ska jag kanske sätta på mig mössan innan jag ställer mig på crosstrainern ;p

När jag kom hem möttes jag av David, liggandes på golvet, klagandes på sin cykel.
Han hade dragit igång med ett sadelbyte, och delarna låg över golvet. Smart som min bror är, hade han inte kollat hur delarna satt INNAN han skruvade isär allt, så nu visste han inte hur han skulle sätta ihop det igen.
Storasyster sätter sig på golvet bredvid, håller i, hjälper till och skruvar åt. Kände att jag fick mig en liten systerstjärna där!

Nu är det inte länge kvar till middag, och ikväll blir det Idol.
Efter dagens träning har jag verkligen samvete att bara vara ikväll.
Idag har jag varit duktig! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0