Statistik

Okej,
statistik-kursen drog igång idag. Och det är en underdrift att säga att jag dog. Fullkomligt!
Jag vet, jag säger ofta att jag dör över saker, men idag DOG jag!
2 år sedan jag räknade Matematik B på gymnasiet och då tyckte jag att det var svårt.
Eller egentligen har jag inte svårt för matte, det är mer att jag inte prioriterar att lära mig.
Det finns så mycket annat jag kan lägga min energi på.
Men idag var den här igen... matematiken i en del av statistiken.
Den nya läraren är bra, lite flummig, mummlar och så. Men han är lugn,
och det är ett lugn som sprider sig.
Fick idag veta att vi inte kommer att ha några hemuppgifter alls, förutom hemtentan och eget ansvar att läsa kurslitteraturen. Vi kommer att gå igenom allt i skolan, och han kommer att hjälpa oss. Thank god!
För variabler, plot-matris, kvadratrötter och så vidare ÄR inte min starka sida.
Det är bara att inse!

Så idag när vi fick reda på att kursen inte skulle innebära så mycket hemarbete kom jag och Sofia fram till att det är dags att skaffa gymkort. Vi har pratat om det länge nu, och idag insåg vi att det var dags. Det låter som ett giftemål eller så, men för mig är det stort att ÄNTLIGEN ta tag i det.
6 månader framåt från nu ska jag pressa mig själv till en eftersträvan till något bra.
Vi ska inspirera varandra. Grattis till oss!

En promenad väntar, och efter det ska jag ta med min käre kusin till gymmet för att köpa kortet. Jag höll på att skriva att det är mitt första kort, men då skulle jag ha ljugit. Jag och Mallan köpte ett gemensamt i Afrika, och det var nog det bästa vi kunde ha gjort! Snacka om att jag mådde bra när jag fick hålla igång kroppen så där. Att slita sig upp på morgonen för en timmes träning och efter det började dagen. Det var många gånger som jag kände för att ligga kvar i sängen, men åh så skönt det var efteråt! Det är den känslan jag vill komma åt nu!

Wish me good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0