State stik

Helgen är här, men kvar sitter jag i skolan.
Sofia och Carro håller på att kolla inför nästkommande kurs, och och surfar runt lite.
Alltid kul att hålla sig uppdaterad på bloggar, facebook osv. Jag vet, jag är nörd ;p

Statistik-datalektionen är avklarad, och det är skönt att den är så logisk som den är.
Det är inte svårt, men det är påfrestande med allt tänkande.
Jag är ingem matematiker. Face the truth.

Idag är den en vecka kvar tills min prinsessa landar i Umeå, för en weekend här i kallare breddgrader.
Hon reser ju faktiskt enda från Arboga.
Med flyg dessutom. Jag är stolt över dig Lina! =)

Vad helgen kommer att bestå av är fortfarande lite oklart.
Imorgonkväll blir det iallafall Droskan med delar av Nailheads.
Wolfman Jack har skivsläpp så självklart ska vi närvara.
Är uppvuxen med pojkarna i bandet och dessutom tycker jag att dem är grymt bra.
Så det blir min lördagskvällssysselsättning.
På dagen ska jag kolla när min syster spelar innebandy-Dm.
Det blir kul.

Allt som har med mästerskap att göra, får mig osökt att komma in på Norrlandsmästerskapen för 4 år sedan.
Vi hade vunnit vår innebandy-serie och skulle få åka ner till Sundsvall för att göra upp med andra seriesegrade från Norrland. En helg fylld av innebandy. Det var kanon!
I semifinalen vann vi på straffar, och jag har nog aldrig varit så nervös (får rysningar nu, bara jag tänker på det.)
I finalen hade vi p89 och f91 från Hörnefors på läktaren, så vi hade ett enormt stöd.
Med 5minuter kvar av matchen och vi i ledning började dem sjunga "segern är vår" och så blev fallet.
Vi var Norrlands bästa innebandy lag och glädjetårarna var många!
En helt sjuk upplevelse som jag alltid kommer att bära med mig. Det var sååå häftigt!

Nog svamlat om det, jag kanske borde engagera mig lite i skoluppgifter nu innan vi beger oss hemåt.
Känner att jag vill hem snart, huvudet värker. Men det visste jag redan innan jag åkte imorse att det skulle göra.
Uscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0