School

Marielle, jag vet uppdateringen har inte varit bra. Men som sagt, det har varit lite för mycket i mitt huvud.
Nu kommer en kort uppdatering eftersom föreläsningen börjar snart.

Gårdagen var, tro det eller ej, helt kanon! Första dagen på 4 veckor som jag kände lyckorus i kroppen. Det var en fantastisk känsla.
Dagen började med föreläsning inom anatomi och fysiologi. Ämnet i sig låter kanske inte så där super, men det var en jättebra föreläsning med en bra lärare och bra innehåll. Kort dag med endast förmiddagslektion så det blev lagomt långt också.
Efter skolan åkte jag hem och jag och mamma satte av mot stan. Klockan 15 var det dags för arbetsintroduktion på jobbet, där jag börjar jobba ordentligt i december.
Vi gick runt i lokalerna, gick igenom säkerhetsinformation och bra-att-veta grejer. Jag vet inte vad det var, men det kändes riktigt bra faktiskt!
Efter det väntade middag på klubben med mamma och pappa. Vi diskuterade lite bil-lackeringar, liv och så. Intressanta grejer det där! ;)
Lucia-möte och jag blev helt pirrig i hela kroppen. Lucia närmar sig och vi ska bli stylade, få klippning, sjunga på en massa ställen osv. Jag ser verkligen fram emot det! Jag och Ida flummade på som vanligt, och jag var så glad. När träningen var slut bestämde vi oss för att åka iväg på konsert på Midgård där alla duktiga musikelever uppträdde. Helt sjukt bra var dom!
Skjutsade hem Sara och William, med följd av 1,5 timmes prat i bilen i Sörmjöle. Myscharm-pojke, det är bara förnamnet!

Dagen var kanon, men jag har svårt att sätta ord på vad det var.
Kändes bra att få skratta iallafall, efter allt tungt som varit.
Men du ska veta att jag tänker på dig gumman, mer än en gång.
Du finns med mig i varje steg, i varje andetag.

Nu ska jag återgå till föreläsning och celler, uppbyggnad och hur kroppen fungerar.
agen är inte lika taggad som igår, antar att det är mycket svårare idag.
Återkommer senare.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Fin blogg! :)

2009-11-11 @ 11:25:16
URL: http://theironyofalex.blogg.se/
Postat av: Marielle igen

Ler, äntligen börjar jag känna igen dig gumman. Du behöver nog skriva av dig oftare tror jag. :)

2009-11-11 @ 14:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0