Thousands mile away

För ett par dagar sedan fick jag ett underbart meddelande, från en underbar kvinna som befinner sig mer än tusen mil ifrån sig. Trots den långa vägen emellan oss, betyder hon enormt mycket!
Tack för ditt underbara stöd Hjördis!

Emelie,
Jag beundrar dig för din styrka, att du vågar se dina känslor i ögonen, att känna trycket från allt som du tycker behöver göras, och erkänna din uppfattning om förväntningar som andra har på dig, och ändå hålla huvudet kvar på halsen! Du tar det som det kommer och gör vad du kan, och gör det bra dessutom. Jag beundrar din visdom och styrkan i din själ att ta livet för vad det är, det roliga och det tunga.
Jag är glad att du tar tid för dig själv för att njuta av dina älskade, och ta tid för att styrka din egen själ. Ta tid för och njut av stunderna som ger dig riktig glädje, och människorna som delar dessa stunder med dig. Det är våra förhållande med våra kära, som ger oss mesta glädjen, men också största sorgen, helt enkelt för att vi öppnar vårt hjärta till dem. De två går hand i hand. Man kan inte ha den underbara glädjen av sammanvaron utan att också ha förmågan att känna sorgen med våra kära när de har det svårt. Det är de två sidorna på samma slant! Den ena kan inte finnas utan den andra.
Jag beundrar dig så mycket för allt det som du har lyckats med. Så fina erfarenheter. Det måste väl kännas som väldigt mycket ibland (ganska ofta!) skulle jag tro, men vilka underbara minnen du bygger, och hur fantastiskt fint du utvecklas genom dem. Du kan klappa dig på ryggen och tala om för dig själv att du är verkligen en okay tjej, t.o.m. fantastisk!
Jag älskar dig, du är som en solstråle, klar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0