PA 100p

Gaaah,
nu vill jag bara ha fredageftermiddag,
ha ett inlämnat projektarbete,
en väntande helg,
och 100kg släppta från mina axlar.
Hur bra låter inte det?

Som ni förstår så är det något jag ser fram emot,
för nu känner jag en tjej som är OTROLIGT less.
Idag under klassens timme betonade båda våra handledare hur slitna hela klassen såg ut.
Men hur lätt är det att vara på topp, när man känner att oavsett hur mycket man avklarar så blir det ingen skillnad.
Jag hoppas jag känner skillnad på fredag.

Sitter just nu i biblioteket med Robert och båda försöker jobba med våra projketarbeten.
Han har varit ett enormt stöd för mig under dem här två terminerna, och nu försöker jag göra mitt bästa genom att stötta honom med hans projektrapport. Ett litet tips ibland kan jag väl alltid försöka komma med.

Ikväll ska vi förbi Marielle. David ska klippa sig, och jag kommer att ha med mig vår bärbara dator. Förhoppningsvis kommer Marielle med en del tips om vad jag kan skriva för att få min rapport så bra som möjligt.
Oerhört mycket kvar känns det som.
Men jag har sagt det förr, och säger det igen;
Sätter jag mig bara ner och tar tag i det, så ska det nog gå undan.

Så får det bli. Nu ska jag försöka vara lite duktig, innan hela skolan stänger ner ;)
Tagga Fredag.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej vännen.. Tipsen rullar in.. 1. Ta fram ett kollegeblock och skriv ner i rubriker vad som är kvar att skriva i projektarbetet så att du strukturerar upp allting. Exempelvis, skriv i punkform- Resultat: Vad har du kommit fram till och vilka slutsatser kan du dra. Diskussion: Blev resultatet annorlunda än du väntat? Tror du att resultatet har påverkats av ditt sätt att ta reda på fakta? (ibland får man ju bara entydiga siffror om man läser liknande artiklar).. Slutsats: Efter att ha studerat området matkultur lite närmare, har du kommit fram till att... bla bla. Svenskarna verkar följa den smala linjen, men är väldigt lätt sugna på finare mat till helg och fest (och då är det sällan lågkalori-kost vi talar om). Till sist- se om du kan knyta ihop texten med ett avslut som liknar inledningen.. Exempel. (Inl. "I dagens Sverige lever vi bland människor med ursprung från olika kulturer och i och med det kommer vi i kontakt med många matkulturer.. bla bla." Avsl. "Som jag kunnat konstatera äter svenskarna mat som härstammar från olika kulturer och vissa rätter är nyttigare än andra. Men avslutningsvis kan man i det stora hela ana en medvetenhet bland folket just när det gäller kostintag, och förhoppningsvis är det en trend som kommer hålla i sig!"........ PUSS!

2009-05-06 @ 19:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0