Gold Town Dragrace

Äntligen är dragracingsäsongen igång, och sommaren fick inledas med en tävling i Skellefteå. Gold Town Dragrace.
Första tävlingsdagen har just lidit mot sitt slut, och nu sitter jag här framför bussen och Beach Boys spelas på hög nivå.
Det är i slutet av maj, och vädret har varit fantastiskt idag. Korta shorts, ett linne och bara fötter.
Denna årstid har jag verkligen längtat efter, och äntligen är den här.
Solen skiner, vi dricker mängder av vatten och bara njuter. Dock blåser det en del. Det är en ny bana vi kör på, och tyvärr har byggarna tagit bort lite mycket skog. Så nu är det ett öppet fält, och vindarna passar på att ta tillfället i akt.

Tävlingsdagen då? Jo, den fungerar bra. Frida ligger på en stabil 3:e plats med en reaktionstid på 0.060 sek. Och David ligger på en 5:e plats 0.164 sek. Däremot var han riktigt taggad nu inför sista rundan och rödlycktade med -0.038.
Imorgon tar vi nya tag, och jag tror helt klart att mina älskade syskon har en stor chans. Riktigt kul att säsongen är igång igen.

Det är helt otroligt vad snabbt man anpassar sig egentligen. Nyligen var vi i fjällen och körde skoter och lekte i snön. Ett par månader senare sitter vi här, och det känns inte ens att vi lämnat dragracingbanan. Allt faller till sin rätt så snabbt. Det är underbart!

Dessutom har jag tagit min licens idag. Grattis till mig!
Dock kändes det aldrig riktigt som dragracing när jag hade uppkörning i vår Chrysler Voyager, typ en minibuss.
Första rundan skulle vi visa att vi fixade av startgranen, andra rundan skulle vi hålla en medelhastighet och inför tredje blev vi tillsagda att köra s fort vi kunde. Chryslern är en stor, diesel bil och låter som en traktor när den kommer. Då går det ganska snabbt att räkna ut att accelerationen inte är så hög. Men roligt var det, och nu har jag dragracinglicens. Det känns lovely. Nu vill jag bara bekanta mig bättre med min goding, en Dodge Demon -71.

Tänk vad livet är härligt ibland. Nu saknas bara vårt stora dragracinggäng, sen är allt precis som vanligt. Inte så många tävlande här, vilket har resulterat i många kvalrundor för Frida och David.

Nu blir det snart grillmiddag och sedan kvällsvandringar runt i depån.
Hoppas allt är bra i Umeå. Hade gärna varit på Yran igår, men med facit i hand så blev den här tävlingen roligare än jag trodde.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Henkan

Nog äre ju roligare å vandra runt i depån än att va å titta på brännboll ;) Grattis till licensen ! :)

2009-05-30 @ 19:45:24
URL: http://www.teamforsgren.se
Postat av: Marielle

Grattis till licensen darling!!

2009-05-31 @ 15:38:27
URL: http://marie11e.blogg.se/
Postat av: Angelica

hihi Grattis igen! och jag vart 2:a ända stolt! :) vi ses snart! kraam

2009-06-01 @ 16:48:24
URL: http://lillsoootis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0