Vattenblåsor - inte okej!

Hej!

Idag har jag, Sonny och Johanna gjort bort våran sista dag på Amicus. Vi skulle ha varit där i 2 veckor, men vi har haft så mycket annat för oss med Safari, Kibera och så, så att om man räknar ihop det så har vi jobbar i 4 hela dagar. Trots detta kändes det inte alls kul att säga hejdå till barnen och lärarna. Dom är verkligen jätte söta, hela bunten!
Just innan vi skulle gå iväg så kom rektorn fram till oss och frågade om det gick bra ifall vi kunde komma tillbaka på tisdag för ett bättre avsked plus att vi ska ta kort med barnen då. Det känns bra faktiskt. Idag blev det mer hastigt, och vissa lärare visste inte ens om att vi skulle byta praktikplats till veckan. Kommunikationen på Amicus är kanske inte den bästa.

När vi kom hem lade vi oss i solen och solade en stund, sedan har vi även suttit och spelat lite chicago. Ikväll har vi tänkt att se Pirates of the carribean och bara mysa på. Ann charlott åker hem ikväll också vid 18.00, så det blir att säga hejdå till henne ikväll också.
Vi fick en jättemysig avslutning med henne igår, när vi gick på Java coffeehouse och fikade. Alltså Afrika, Kenya, Nairobi, vad säger man... Klockan var 19.30, och vi har liksom max 400 meter från skolan till Javahouse, och vi var tvungen att ta en taxi tillbaka. Helt sjukt. Det är något vi alla säger att vi kommer tycka är skönt att komma tillbaka till Sverige, att man kan röra sig ute på kvällarna och inte behöva vara så orolig hela tiden. Visst, man ska inte underskatta farorna i Sverige, men där kan man iallafall vara ute och gå efter klockan 19.
Dessutom är det här en otroligt tungandad stad. Bilarnas avgaser är verkligen svarta, och man känner hur svårt det är att få till sig andan när man ska gå efter vägen. 
Efter att vi hade varit på Javahouse igår, kröp vi upp framför teven och såg på Sunes sommar, snacka om klockren film! :)
Idag har varit en både och dag. Dels var det tråkigt att säga hejdå till barnen. Men jag har som inte varit ledsen. Men jag känner att det tär på psyket att hela tiden kännas att något saknas i hjärtat. 
När jag kommer hem sen, kommer det att dröja länge innan jag lämnar alla igen. 
Bara att hålla humöret uppe, jag kan inte ta mig hem, därför är det lika bra att göra något bra av situationen ;) 

Anledningen till rubriken... Jag har fått vattenblåsor på axlarna från att jag brände mig tidigare, verkligen inte kul. Men det är inte så många. Så jag hinner reparera det innan vi ska hem. 
Dessutom har jag konstaterat att det inte alls är roligt att vara utomlands med Mallan, snacka om en tjej som blir brun på direkten. Det är orättvist ;) 

Nu ska jag gå upp till mitt rum och städa upp lite, sen om en stund väntar middag. 
Jag klarar mig här i Afrika, men längtar tills jag får komma på flygplatsen och se igenkända ansikten som jag längtat efter i en månads tid. 

Jag älskar er!!!!
Pussar! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0