Acorn Special School

Hello!
Imorse gick jag och Mallan och tränade, första gången på gym på snart en vecka. Det var riktigt skönt,
dock var jag inte så taggad när jag vaknade. Jag har verkligen inte sovit bra i natt, vaknat flera gånger.. Jag saknar verkligem min säng. Verkligen! Jag vet en tjej som kommer att kasta sig i den på lördag!

Efter frukosten gick vi iväg på Arcadia och var bara där en liten stund, tills rektorn på skolan tog med oss till Acorn Special School. Det var där Malin och Nichlas var förra veckan, och den dagen hade varit jätte jobbig för Malin, så jag förberedde mig på det värsta. Men när vi kom dit möttes vi av jätte mysig personal. Alla var så välkomnande och visade oss runt. Vi fick börja med att gå ut i olika klasser, och jag gick till en klass med 7 pojkar. Alla hade ett märkbart hinder för sin utveckling, vissa kommunicerade bättre än andra. Vi sjöng och gick igenom skolmaterial sedan var det dags för break. Vi var ute på skolgården en stund och då var vi alla tillsammans. Vi följdemed en liten pojke och matade kaninerna som dom hade på skolgården, det var så mysigt!
Efter breaket hamnade vi i samma rum. Det var ett rum där dom genom terapi påbörjar en utveckling för att barnen ska lära sig stå/gå/sitta osv. Jag fick sitta bredvid en jätte trevlig man som hetter Gerrald. Han satt och berättade en massa för mig om hur barnen kan hamna i den situation de är i. Och att föräldrarna kan påverka ifall barnet ska bli skadat. Han berättade exempelvis att om mamman trycker ihop benen medan hon håller på att föda så kan barnet få en skada i hjärnan, pga blod- och syrebrist. Han berättade en massa saker, och det var verkligen jätte intressant. Sedan frågade han när jag hade tänkt att skaffa barn, gifta mig osv.
Som sagt, en jätte trevlig kille. Och det var inte alls jobbigt att vara där, snarare tvärtom. Vi mådde bra av att se att de behandlade barnen på ett jätte bra sätt.

Sedan kom vi tillbaka till skolan där vi fick Fish and Chips till lunch. Inte helt fel faktiskt. Chillning i solen ett par timmar, sedan gick Jag, Johanna, Nichlas och Sonny iväg till Junction för diverse inhandlingar. Det kändes jätte bra att göra bort lite. Jag har under hela resan resonerat så att - ja, men vi har tid, jag behöver inte handla det nu, vi jämför priser osv. Men det är ju faktiskt inte länge kvar nu. Och på fredag har vi tänkt att köra en hel eftermiddag i solen, sista rycket. Ja, jag är nog inte helt frisk. Men jag vet ju vad jag har att brås på när det gäller solning. Dock är vi lite missnöjda. Vi har varit här i 4veckor och det syns verkligen inte. Vi får skylla på att vi har jobbat en del, då solen är som varmast. Men det är ändå på något sätt som att solen inte tar på så mycket... Säger vi, innan vi bränner oss... Haha. Mallan är iallafall brun. Grattis till henne.
Som sagt, ta vara på soltimmarna var det. Det blir nog en snabbsväng förbi Juntion imorgon också efter jobbet. Men sedan blir det pressarläge.

Ikväll ska vi börja packa lite smått. Malin har redan börjat. Men jag ska nog bara plocka ihop det jag vet att jag inte kommer att ha någon mer användning av. Sedan ska Jag, Sonny och Johanna kvällsbada också. Dom andra badkrukorna kommer att stå på sidan.
Som sagt, inte länge kvar nu. Och ni förstår nog inte hur mycket jag ser fram emot att få komma hem.
Sova i sin egen säng, andas frisk luft, umgås med människor som gör mig gott och bara känna den här tryggheten.
Det blir underbart!

Marielle, bio låter jätte bra. Har faktiskt själv haft samma tanke. Lovely!

Ta hand om er så ses vi snart!
Tänker på er!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0