Hello Africa!

Äntligen funkar internet, det visade sig ganska snabbt att det var inget vi kunde förlita oss på här.
Men nu funkar det och vi kommer att försöka höra av oss så ofta vi kan.

Resan hittills har varit helt otrolig.
Det har hänt så mycket, på så kort tid!
Flygresan gick bra, dock sov vi ingenting och var därför vakna i 35timmar och fick sova för första gången i natt. Och jag sov som en stock. Alla har varsitt rum, och dom är helt okej. Säng, skrivbord, bokhylla, garderob och typ en stol. Det funkar helt klart!

Alldelens strax ska vi fara och göra vår första praktikdag, vi ska i princip bara presentera oss idag. Jag, Sonny och Johanna ska vara i en förskoleklass, det känns väldigt spännande faktiskt!

Värmen här kan man inte klaga på, det är inte så där jättejätte varmt att man knappt kan andas, men solen värmer direkt överifrån och vi ligger på 1600m över havet, så det går fort. Alla är väl mer eller mindre brända, men vi har sagt att vi ska ta det lugnt i början, vi har ju faktiskt en månad på oss ;)
Naturen är otrolig, massa djur, bara från vägen mellan flygplatsen och skolan såg vi giraffer och gamar, men sen växligheten och allt. massor av fina blommor! Sen frukten, im in heaven!
Igårkväll till kvällsfika fick vi mango och passionsfrukter. Och jag skämtar inte, det var den goooodaste mangon i hela mitt liv! Och frukosten, det känns att man är utomlands flingor, jucie, ägg, frukter, bröd i mängder. I love it!
Skolan förövrigt är jätte mysig och eleverna är helt okej!
Igår fick vi kontakt med en tjej fårn Örebro som hette Diana, jätte trevlig. Hon berättade vart vi skulle gå, hur vi skulle göra osv. Vi fick en bra mottagning av henne helt enkelt.
Jag och Malin var och tränade igår också, vi har köpt månadskort på ett jätte fint gym som ligger rätt över gatan, Imapala gym. Vi tränade 20min igår, och det var superhärligt!

Det finns så mycket jag vill skriva, för det har verkligen hänt mycket. Men ikväll ska vi försöka sätta oss och blogga på Helloafricat.blogg.se och då ska vi försöka få med allt. Det förutsätter så klart att internet fungerar ;)

Men som sagt, det är jätte härligt här. Och jag vet att allt finns kvar när jag kommer hem.

Glöm aldrig att jag älskar er, i really do!!

With love,
Emelie


Kommentarer
Postat av: morfar

underbart att höra att ni har välbehållna kommit fram

och har det bra.Använd mycket solskyddsfaktor.

Kramar från Morfar och Kerstin

2009-02-02 @ 08:15:43
Postat av: Lillasyster

Tur för dej att ja inte följde med dit bort märker jag, mango....usch!

Men vad roligt att ni har de trevligt där borta, och även att morfar hittade knapparna på tangentbordet ;)(de va nog Kerstin som skrev)

Vi ses snart, älskar dej! // din syster

2009-02-02 @ 08:25:38
Postat av: Lillasyster

Tur för dej att ja inte följde med dit bort märker jag, mango....usch!

Men vad roligt att ni har de trevligt där borta, och även att morfar hittade knapparna på tangentbordet ;)(de va nog Kerstin som skrev)

Vi ses snart, älskar dej! // din syster

2009-02-02 @ 08:26:58
Postat av: Mamma

Hej på dig min älskling! Oh vad glad vi blir här hemma när vi får höra att allt är toppen för dig.Det hörs så mysigt med gymmet,härliga frukostar,solsken och en massa mysiga djur! Vi är så glada för din skull Emelie,att du har fått möjligheten till denna resa. Du är så värd den på alla sätt,som du kämpar på med allt här hemma och ror i hamn med allt du bestämmer dig för. Vi är så stolt över dig ska du veta. Ha en jätte bra dag och sköt om dig gumman. Vi hörs snart igen,älskar dig! Puss och kram/Mamma

2009-02-02 @ 09:20:03
Postat av: Marielle

Heeeej älskling! Tack för din kommentar i min blogg.. Jag blev så ruskigt glad av att läsa det du skrivit. Du är nu miljoner mil ifrån mig (känns det som) och jag saknar dig så mycket! Det gör vi nog allihop. Det har bara gått två dagar men det känns verkligen att du är bortrest. Gissa om jag blev avundsjuk över mangon du ätit?? I Love! Livet där nere låter alldeles fantastiskt och jag önskar för att i världen att jag fick göra dig sällskap.. Men nu är du där på egen hand och jag önskar dig lycka till med allt. Älskar dig stumpan. Puss från din moster.

2009-02-02 @ 11:00:56
Postat av: johanna

2009-02-03 @ 02:20:33
URL: http://norman.blogg.se/
Postat av: johanna

oj.. blev lite fel där ;)



men det var lite kul att läsa om din frukost. "det känns som man är utomlands" haha :) tokfia, de äru ju! ;) hoppas allt är bra, sola från min med! vi hörs mer framöver! puss! :)

2009-02-03 @ 02:21:35
URL: http://norman.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh va härligt det låter gumman<3

Va skönt att höra att du har det bra och att resan gick bra! puss och kram hun!

2009-02-03 @ 11:26:42
URL: http://johanssoncarran.blogspot.com
Postat av: Anonym

2009-02-03 @ 18:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0