Halvt lag.

Hello Sverige.
Här i Afrika händer det grejer kan jag lova.
Mallan och Nichlas besökte sjukhuset idag, efter att ha varit dåliga sen igår. Det visade sig att dom dragit på sig matförgiftning. Det är inte okej. Vi tror att dom har fått det sedan dom åt på Amicus, eftersom att inte vi andra fått i oss något, och vi äter ju i princip samma sak. Sonny är inte heller på topp, eller igår var värre. Idag mår han bättre.
Jag och Johanna däremot är det inga större problem med. Men idag har inte alls varit en speciellt rolig dag, man bryr sig ju verkligen om varandra, och vill inte att någon ska åka dit. Vi klarade oss ändå i 3 veckor...

Så imorse var det bara jag och Johanna som vandrade iväg till praktiken. Vi kom dit och hade gudstjänst med barnen. Sjöng gudsånger och rektorn på skolan hade en lektion om hur barnen måste lyda Gud. Efter det var det mellanmål, och tror ni inte då att två av barnen spyr. Helt sinnes, då försöker vi hålla oss i från sjuklingarna här på skolan, och när vi kommer dit är det inte så mycket bättre där. Hur som helst satte dom bara på barnen nya kläder, så var den saken ur världen. Jättedåligt att dom inte meddelar föräldrarna eller nånting...
Sedan åkte vi iväg hit, till Svenska skolan. Vi badade med barnen en stund och försökte lära dom att simma. Sen åkte barnen tillbaka till Arcadia och vi satte oss för att äta lunch. Pastasallad med bröd. Det var faktiskt gott!
Under dagen har jag funderat otroligt mycket över hur Scolla orkar vara så arg hela tiden. Det går inte att förklara, men jag blir typ rädd för henne. Till och med när hon skrattar och berömmer barnen så låter hon antingen arg, eller så låter det som att hon hånar dem. Jag känner mer och mer hur barnen ter sig till mig, jag håller om dem och visar dem att jag bryr mig. Det känns faktiskt bra.

Eftermiddagen ägnades åt att sola och bada. Malin och Nichlas kom tillbaka från sjukhuset och var lagomt slut på. Så hemskt att se, när man vet att varken jag eller någon av dem kan påverka situationen. Dom gick och la sig, och sedan gick jag och Johanna på Junction.

Det händer inte så mycket här idag, förutom att som sagt, att halva laget är sjukt. Vi hoppas såklart att dom ska börja må bättre. Och vi funderar på att bara se någon film eller så ikväll. Bara ta det lugnt i alla fall.

Nu har vi knappt en vecka kvar här i värmen. Det känns konstigt att måsta vänja om sig till vinterväder. Men när det innebär att jag ska få träffa mina nära och kära så överväger det helt klart! Ni ska bara veta hur mycket jag tänker på er!

Take care, and have fun!
Lina är i Umeå nu, och Emelie är i Afrika. Det tycker jag är dålig tajming. Men vi ses snart my friend!

Puss.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej min älskade dotter! Försök nu att hålla dig frisk sista veckan. Tvätta händerna ofta,var inte uppe i dom som inte är friska och TÄNK positivt,att du inte ska bli sjuk! Då håller jag tummar och tår att du klarar det. Ha det bra gumman,och kom hem till oss snart...du är så välkommen ska du veta! Vi älskar dig! Kramar från din familj

2009-02-20 @ 21:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0