Alla hjärtans dag. <3

Idag är det alla hjärtans dag, och jag måste medge att det känns tungt att vara borta från människorna man älskar en dag som denna. Men jag vet att när jag kommer hem sen så ska vi ta igen all kärlek som vi missat under denna månad.

Igårkväll så hade vi vår efterlängtade myskväll. Vi gick och fikade och åt på Javahouse, efter det så gick vi hem och spelade kort ute på balkongen. Det var jätte mysigt. Jag och Mallan satt och knaprade på solroskärnor och kände oss lite nyttiga så där ;) . Efter det så skar vi upp en massa passionsfrukter och satte oss i teverummet för att se film. Vi hittade dock inte åt någon skräckfilm, så det fick bli Kopps istället. Lika bra det, då kunde vi iallafall sova tryggt på natten. Jag och Johanna provade även en ny Fanta som finns här nere - Svartvinbär, den var riktigt god faktiskt!

Efter det så gick vi tjejer upp på mitt rum och bara satt och pratade. Klockan blev snabbt efter 2 och Mallan gick över till sig. Johanna däremot sov kvar i mitt rum, man känner sig inte lika ensam i Afrika om man får dela säng med någon. Så det tänker vi fortsätta med.

Idag är det ju då som sagt Alla hjärtans dag och jag vaknade med halsont. Inte kul! Har haft det hela dagen, och när man inte känner sig riktigt frisk, känner man bara hur man längtar efter mammas famn. Dock är det bättre nu, men mammas famn hade verkligen inte suttit helt fel!
Vi har bara chillat idag. Solat, simmat, spelat kort och varit på Junction. När jag ligger och solar så lyssnar jag samtidigt på ljudboken som jag fått av Marielle. "Män som hatar kvinnor" Som du sa älskade moster, den är riktigt bra faktiskt. Jag ser fram emot att komma hem och se filmen på bio sen :)

Ikväll ska vi på ett Alla hjärtans dag - event inne i stan. Det ska bli kul.
Det är så roligt att se hur andra länder verkligen uppmärksammar alla hjärtans dag. I Sverige är det i princip ingenting om man jämför. Här har dom stått på Junction hela veckan och haft en massa erbjudanden, tjejer som stått i balklänningar och sålt presentförpackningar osv. 

Idag fick jag även ett mail av Anna, där hon skickade med bilder på lillbebben. Tack Anna! Han är så otroligt fin och jag längtar så mycket till jag kommer hem och får hålla i honom!

Som sagt, det är tungt att vara borta från alla. Men nu är det mindre än två veckor kvar.
Då ses vi, och glädjetårar kommer att rinna på flygplatsen!
I love you bigtime!

Vi ses snart!
Pussar Emelie!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Skickar lite loooove yill dig lilla gumman denna kärleksdag. Längtar, saknar! PUSS PUSS

2009-02-14 @ 23:15:59
URL: http://marie11e.blogg.se/
Postat av: M

...oj... jag kan inte stava ser jag. TILL dig skulle det stå.

2009-02-14 @ 23:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0