Klackepoken

.. och det känns bra ;)

Då var det måndag igen och två-veckors ledighet har fullkomligen flygit iväg.
Dessutom har jag inte på långa vägar hunnit med allt jag planerat, och då talar vi främst om alla dessa skolarbeten som jag egentligen skulle ha tagit mig igenom och genomfört.
Men veckorna har inneburit en massa skratt, fjällenresa med underbara människor, lunch i vårsolen med dem jag tycker bäst om, utgång, jobb och myskväll med lillebror. Sen säkert en hel del mer, men som sagt inte alls så mycket skolarbeten som jag skulle ha behövt göra.
Det kommer jag att få ta igen idag. Har bara en lektion mellan 8.20-10.20. Då ska jag laga mat och sedan slutar jag. Det känns så klart bra med en mjukstart, men sedan blir det nog att sitta i biblioteket resten av förmiddagen och en bit in på eftermiddagen för att försöka ta igen allt. Känner bara hur skönt det kommer bli sen när allt är avklarat, inlämnat och bortgjort. Då är studenten nära och en härlig sommar, men fantastiska människor.

Igår åkte jag iväg till Norrmjöle och hämtade igen min älskade syster som spenderat helgen i Västerås. Hon var sliten efter att ha varit tvungen att kliva upp 5.30, och att det väntade ett kalar 14 gjorde henne kanske inte piggare. Lilla gumman. Men kalas blev det, både för henne och pappa. Mysigt att träffa alla, mysa med småkusinerna, och de lite äldre kusinerna.
Efter kalaset blev det impulsivt bestämt att vi skulle grilla i stan hos Erica, kyckling för min del, utan glasbitar. Faktiskt första gången jag åt kyckling sedan kaoset angående glasbitarna bröt ut. Det smakade ljuvligt. Vi umgicks, drack kaffe och spelade kort. Det var en jätte bra kväll, men jag kände många gånger stressen över att skolan drar igång idag. Och det var väl egentligen bara jag som börjar 8.20.

Så nu är skolan nära, slutspurten och jag ska göra mitt bästa.
Måste bara fokusera, och det är inte så lätt alla gånger.

Puss. E.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Du och jag gumman, på höga klackar.. Vilken tid vi har att vänta. ;) Du är stark och fixar det här, I promise.

2009-04-21 @ 11:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0