Bed mite.

Nu väntar sängen,
är så fruktansvärt trött.
Ska blir otroligt skönt imorgon med sovmorgon.
Min älskade mamma erbjöd sig tillochmed att köra mig till skolan.
Slipper ta bussen, vilket betyder att jag får sova ännu längre imorgon.
Visst, det är ingen lång sovmorgon, men jag sover ju hellre till 07.50 än 06.15.
Det är ju lite skillnad om man tänker efter.
Hade tänkt mig att ge mig på Makt&kön-boken innan jag skulle sova också,
men hur det blir med det får vi se.
Vi läser "En riktig våldtäktsman", och så långt som jag har hunnit så är det super bra.
Är på en del som handlar om hur man föreställer sig männen,
och det är som alla säger; men har en bild av hur de ska se ut.
Men egentligen finns det ingen egenskap eller personlighet som pekar ut vem som blir våldtäktsman eller inte.
Otrevligt om man tänker på det, eller samtidigt nyttigt att veta. För egentligen har man väldigt förutfattade meningar.

Hur som helst gick kalaset ikväll super bra.
Det är verkligen mysigt att träffa mina småpluttar.
Och Annas mage har vuxit under Turkiet-resan.
De var på ultraljud igår,
och då ville de veta könet.
Så nu vet vi också,
jag ska få en pojkkusin i Februari.
åååh, jag ser verkligen fram emot det!
men frågan då är bara om jag är hemma då.
För jag ska söka praktikplats i Kenya i februari.
Det är skolan som anordnar, och man får stependium.
Sedan kommer 4 BFelever få fara iväg i fyra veckor och besöka två olika skolor.
Skulle verkligen vara en upplevelse för livet att få fara till Afrika.
Jag har inga förhoppningar, men det skulle grymt kul!, verkligen!

Nu väntar sängen.
Men babbel får det bli någon annan dag ;)
Goodnight, sleep tight, dont let the bed mites bite you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0