Wednesday

En ganska bra dag ändå.
Känner mig lite förvånad faktiskt,
trodde inte riktigt det.
Dagen i skolan flöt på bra,
sov hela bussresan in till stan.
Grymt skönt.
Sen hade vi historia där vi ska göra ett släktträd.
Måste prata med mamma och pappa om lite födelseår och så.
Annars kan jag ändå ganska många, vet tex min morfars mellan namn.
Lite småkul egentligen faktiskt.
Efter det hade vi VI-timme sen Skapande.
Där jag gjorde ett halsband med tre rader och olika färger på pärlorna.
Är halvnöjd, men det hade varit roligare med ett större utbud på pärlor.
Hur som helst älskar jag att pyssla, så jag klagar verkligen inte!

Efter det var det lunch och jag och Emma satt i matsalen länge och pratade på.
Det var härligt faktiskt, vill ju veta vad som händer i hennes liv,
och hon får gärna ta del av mitt.
Sen hade vi FSF, där vi såg på film.
Fem myror är fler än fyra elefanter.
Jag säger bara ; så sjukt underbart!
Jag minns att jag såg det mycket då jag var liten,
och det är ju nu man verkligen inser hur bra det är.
Det är välgenomtänkt, roligt, lärorikt, pedagogiskt sen är det en massa musik.
Precis det barn behöver,
jämför man med dagens barnprogram är det överlägset!
Det och Från A til Ö.
Oj, oj säger jag bara!
Efter det hade vi språkmemory hela klassen.
Sen ska vi komma på en egen grej som vi ska göra med barn i 6års.
Jag, Fredrik, Susanne och Mayet ska göra ett språkmemory.
Dålig fantasi kanske, men jag hade tänkt på det innan.
Så det blir kul.
Det är sådana här eftermiddagar man verkligen känner av att man går Barn och fritid.
Folk kan tro att det är slappt och att man bara chillar,
men så är det verkligen inte.
Förutom idag! =) I like!

Hur som helst kom mamma och hämtade mig sen och vi skjutsade ner Robert till stan.
Då vi börjat åka hem, kom mamma på att hon och pappa hade bestämt att jag skulle få köra.
Så i Stöcksjö bytte vi platser, och det gick super bra att köra hem.
Känns så kul att få köra med henne, det blir som att jag får bekräfta att jag verkligen kan!
Då vi kommit hem beslutade vi oss för att ta en promenad så då gjorde vi det.
Vi gick i 35min och bara pratade.
Känns så skönt att få prata med min älskade mamma.
Hon är nog den som vet mest om mig, och jag är så glad att jag har den relationen till henne.
Nu känns allt lättare.
Det är bra att det finns människor man kan öppna sig för till fullo.
Likaså Ellen, åh, tack för igår!

Snart kommer mormor, Göran, Marielle och David hit.
Dom ska fira lillebror-David som fyllde år förra onsdagen.
Men då var Marielle och David på Kreta, så vi tar det ikväll istället.
Ska bli kul att träffa dem,
sen åker jag med dem till stan efteråt och lämnas av hos Robert.
Har körlektion imorgonbitti, så då passar det bra att kombinera det med att sova i stan hos honom.
Älskade plutt! :)

Nu ska jag förbereda mig inför att finfolket kommer.

Take care.
Kom ihåg att våga prata ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0