Friday.

Åh, så skönt säger jag bara!
En lektion kvar, sen väntar en efterlängtad helg.
Det enda som är kvar nu är att sitta och lyssna på några redovisningar på Makt&Kön-lektionen,
sen på måndag är det min och Angelas tur att redovisa. Känns faktiskt bra, vi har kämpat på och äntligen är det klart.
Det kanske inte blev lika djupgående som vi hade tänkt oss, men jag är nöjd.
Hoppas bara på att läraren också är det, på tisdag är sista lektionen med henne.
Sen börjar en ny kurs, Droger och Kriminalitet. Det blir spännande.
Iallafall har läraren, Ingela, värsta förväntningarna på oss. Hon går omkring hela tiden och säger "åh, det här blir så bra", "Det ska bli kul att höra eran redovisning sen tjejer".
Så vi får se till att leva upp till hennes förväntningar ;)

Dagen förövrigt har varit bra. Skolan har flytit på som vanligt, dock känns det att jag klev upp 05.45 imorse. 
Likadant igår. 
Körlektion 7.00, och ska jag då hinna duscha, sminka mig och äta, så har jag inte mycket annat val än att kliva upp då. 
Denna veckas körlektioner har gått jätte bra, jag känner verkligen att jag kan hantera en bil nu, 
åh jag blir så lycklig. Jonas ger mig ett förtroende, och jag bevisar både för mig själv och för honom att jag kan. 
Det känns verkligen super. 
Trodde ändå inte att han kände likadant, men imorse efter lektionen sa han att jag var redo för proven snart. Känslan i magen då, det kändes som jag redan tagit körkortet! Lyycka!
Måste vänta tills jag fyllt 18, och sen kan jag göra proven just efter det, så vi ska nog boka tider till veckan. Hade jag varit 18 nu hade jag fått köra upp och skrivit teorin den 21oktober, känns lite surt faktiskt. 
Men samtidigt känns det bra att inte behöva stressa. 
Måste göra deras teoritester nu också så att han ser att jag kan teorin också, inte bara praktiskt.
Jag har hållit på med en teorikurs på datorn sedan jag började köra i början på September.
Men han måste få se på deras prov att jag kan,
så det blir att sitta i helgen och bara nöta.
Nu ska jag visa honom, och sen ska vi boka tider!
Dessutom måste jag göra halkbanan också, så vi får se vilket datum det blir,
tror inte att det är allt för långt bort faktiskt.

Så, det var lite uppdatering angående körningen.
Veckan i övrigt har de senaste dagarna spenderats i stan.
Det är så mycket lättare att sova hos Robert då jag har lektioner på morgonen.
Annars tar  jag mig knappt in till stan. Så det blir att förena nytta, men nöje ;)
Igår gjorde vi tre recept från mitt projektarbete.
Vi gjorde Tonfisk med ris, Rotfrukter i ugn och Yogurtglass.
Jag är super nöjd, och det känns jätte bra att vi fick göra bort litegrann.
För tiden går ganska snabbt, det är liksom snart november, och i vinter har vi en massa praktik.
Så tiden rinner iväg, och då är det lika bra att komma igång och göra klart i tid.
Så det så.
Sen har vi sett lite Joey, det är ändå bra.

Super mysigt att träffa Marielle, mormor, Göran och David i onsdags också.
Och Marielle och David var inte dåligt bruna heller!
Snacka om att jag blev sugen på att fara till Kreta då de satt och berättade.
Me like!
Vi får se när jag tar mig dit nästa gång,
hade varit jätte mysigt att få göra en favorit i repris,
med Mamma, Mormor och Marielle. Nu är Frida stor nog också,
så hon skulle helt klart kunna hänga med dit!
Nu vill jag till värmen, det är inte kul att vara blek och snöa in.
Seriöst så tror jag att snön kommer snart,
och jag som tycker om sommaren bättre.
positivt är att jag kan ta fram skotern för ett tag,
det ska bli mer körning i vinter än förra vintern.
Det måste det bli!

Nu ska jag gå till de andra vid skåpen,
sen är dagen snart avklarad.
Ikväll blir det nog hemmakväll med familjen.
Känns ändå helt okej, och imorgon kommer halva släkten på middag.
Det blir mys!

Take care,
körkortet är nära!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0