A lots of shit.

Vad säger man?,
jag ber väl om ursäkt kanske.
Veckan har varit så otroligt hektisk att jag knappt hunnit vara hemma.
Sov hemma på söndag kväll, sedan har det varit Tuvgränd sen i fredags sen norrmjöle ikväll.
Men som Robert säger ;
Sånt som händer.

Men vad har hänt sen sist då?
I fredags var det en slapp sistadag i skolan.
Vi kollade på modevisning i aulan,
fy va kul alltså :)
Sen en kort kommunikationslektion,
sen var dagen slut.
Då följde jag Jessica över på Nolia,
där vi skulle kolla upp wii-spelen inför helgen.
Sedan blev det att åka Nova-68 till Tuvgränd och sen ner på stan.
En massa prövning av kläder med Marie.
Sen en annorlunda middag, som inte bör nämnas.
Efter det blev det bio, och "Min brors flickvän"
Den var söt faktikst :)
Sedan for en mycket hungrig Emelie tillbaka till Tuvgränd.
Vi tog en promenad till Ersboda, på Coop - handlade lite och chilladillsås.
Efter det åt jag, lycka. haha.

Lördag började med tidig uppvakning.
Skulle vara på Nolia 09.00,
och jag som duschar varje morgon var inte allt för taggad att typ kliva upp 07.30 på en lördagmorgon,
men vad gör man inte för barnen? ;p
Iaf så väntade en låång dag, det hände väl inte allt för mycket på Nolia.
Barnen kom med deras föräldrar och det jag gjorde var väl att typ plocka ihop så att allt såg bra ut.
Efter jobbet gick vi på nattöppet och åt igen,
det är så gott :)
3 månader firades med tårar, tyvärr.
Vissa människor lär sig inte en annan människas värde,
men vi får glömma.
Det blev Ben&Jerry glass och långpromenad på kvällen.
Jag verkligen älskar dig!

Söndagen såg väl i stort sätt likadan ut,
skillnaden var att jag kunde stå vid studsmattan på nolia och kolla på min pojke hela dagen.
Det tackar jag gärna inte nej till :)
Rostbiff och potatissallad till lunch, jatack!
Efter det var jag lite busig,
och lite dåligt samvete kom.
Men vi har faktiskt jobbat hårt.
Pizzamiddag sen promenad med mamma,
myys :)

På måndagen blev det att fara in till skolan och skriva nationella prov i engelska.
Vi skulle skriva en uppsats om hur man definierar övergången från tonåring till vuxen.
Det gick väl sådär, men otroligt skönt att det är bortgjort iallafall.
Sedan väntade en promenad till Östteg och min praktikplats.
Oj vad nervös jag var alltså.
En massa barn som bara sitter och kollar på en,
sen en massa lärare som förväntar sig en massa saker.
Som tur är har jag Marielle där,
och det känns väldigt bra, dock är jag inte så självständig som jag hade bestämt mig för att vara i början.
Men det känns ändå bra.
Sedan for jag hem,
men hann bara hem och vända, sen kom jag på att jag ville sova i stan.
Så då följde jag med mamma och pappa och for hem till Robert.
Det blev en myskväll :)

Tisdag väntade också praktik,
sen skulle jag och robert egentligen fara till marielle och slinga oss,
men då var hon tvungen att sitta på universitetet hela kvällen och skriva ett arbete,
så vi tar det väl någon annan gång istället.
Så vi tog oss en promenad på kvällen istället,
vi gick till Coop igen.
Mys, men fy va less jag var. Och fjantig kände jag mig,
men jag bjuder på den ;p

Onsdag, valborgsmässoafton.
Jag jobbade, medan typ alla barnen var lediga.
Så vi slog ihop alla avdelningarna och jag hade chans att prata med Anna.
Fick en massa papper som kommer att behövas i arbetet framöver.
Slutade vid 13, och då gick jag hem till Robert igen.
Klippte honom, sen gjorde vi väl inte så mycket mer.
Som vanligt fetaste huvudvärken,
jag blir så less..
Jag mötte upp Ellen, Emma, Erica och Andre på stan.
Vi gick och handlade mat,
sen for vi till Ellens brors lägenhet.
Riktigt härligt.
Vädret var helt underbart. Riktig sommartagg.
Grill, öl (inte för mig), sol och massa mys.
Jag blir så lycklig!
Efter det satte huvudvärken stopp,
så jag tog bussen till Norrmjöle där det var massa folk hemma hos Jessica.
Vi åt, dom drack, kollade på lite majbrasa, spelade lite brännboll också.
En helt okej valborgsmässoafton, men jag säger bara;
fy för huvudvärk!

Vaknade imorse i Jessicas soffa. Somnade där igårkväll.
Familjen sov i husvagnen, men jag tror att jag drog vinstlotten faktiskt.
Vi åt frukost sen bestämde jag mig för att gå hem.
Mellan Norrmjöle och Hörnefors är det väl drygt 2 mil,
men jag kände att jag var tvungen att ta tag i saker och ting.
Så då fick det bli så.
Jag vandrade på i 2.5 timme,
vill lova att fötterna värkte sen.
Har ont i både fötter och ben just nu.
Men det kostar att ligga på topp ;)
Efter det for vi på kalas hos Erik som fyllde 16.
Det var mysigt att träffa släkten,
och Ines och Arvid blir bara större och större för varje dag.
Det är ju mina bebisar :)
Efter kalas och hembaktpizza till middag väntade något efterlängtat.
Jo, övningskörning.
Trodde in i det sista att det inte skulle bli av.
För mamma har alltid sagt att på hennes tid var det ett halvår före 18-årsdagen som man fick börja övningsköra,
och idag är det ett halvår kvar för mig.
Både mamma och pappa var sliten efter gårdagen, tidig uppstigning och så.
Men älskade pappa sa då att han ville följa med ut och köra med mig.
Och så blev det.
En spännande resa, men det känns ändå bra.
Många grejer som jag vet att jag måste bli bättre på,
men det var faktiskt bara 5:e gången jag sitter bakom ratten,
och det var första gången jag verkligen övningskörde.
Jag var nervös, och jag vet inte om pappa kanske också var det.
Jag vet inte om jag skulle våga åka med mig.
Att köra framåt, växla och bromsa och så går bra.
Men att svänga eller måsta stanna helt för att sedan börja om.
Fy, och sedan att köra upp på gården,
haha, jag skulle inte vilja vara våran brevlåda.
jag sitter här och mår ändå lite smådåligt,
vissa saker trodde jag faktiskt att jag skulle vara bättre på,
och jag vill inte att pappa ska vara besviken på mig.
Det tror jag nu inte heller att han är,
för det var som han sa, att jag är ju faktiskt ute för att lära mig.
Men det var många gånger som jag bara kände att körkort är något jag kan glömma.
Känner mig så klumpig ofta,
sen har vi ingen bra bil att köra i heller,
inte helst nu då bakrutan är borta.

Aja, hey whatever, jag är hemma nu.
Bilen är hel, pappa lever, brevlådan är i ett stycke,
och jag har just uppdaterat bloggen om det senase.
Ska väl kanske vara nöjd nu.
Det får räcka för denna gång.

Take care!
(helst ni ute i trafiken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0