Alone - 5 Mars

Nu var det ett tag sen sist, igen..
Men det händer så mycket runt Emelie Jonsson, och hennes liv ;p.
Imorse for mamma och pappa till USA, så nu är det jag som är "mamman i huset".
Dagen har gått bra, faktiskt.
Trots att jag redan saknar dem, dessa 11 dagar kommer gå sakta....
Dagen började med att jag och Frida gick till återvinningen och skickade iväg en massa saker.
Sen for syskonen iväg, och jag bestämde mig för att ta mig an Davids rum,
som bokstavligen såg ut som ett bomnedslag.
Jag rensade ut en massa saker som inte längre användes,
och dammet... fy alltså.
På eftermiddagen kom Emma förbi. Riktigt mysigt!
Vi tog en långpromenad med en massa prat,
gick även förbi Erica, men hon var inte hemma.
Skäms för att jag varken har varit hos Erikas pappa, eller hemma hos Emma,
shit, det måste bli skärpning  ;p.
Efter promenaden la vi oss bara i soffan och såg lite Gilmore Girls,
en riktig myseftermiddag om jag får säga mitt :)

Sen lekte jag mamma och gjorde middag till mig och min syster,
kan medge att matintaget idag inte var det bästa,
har som inte haft tid,
så därför blev det glass nu ikväll istället ;p
Iaf efter maten så gjorde jag klart i Davids rum,
och det är helt klart en förbättring om jag får säga mitt :)

Simning imorgon med Marie, det blir bra.
Känner att detta har varit en bra vecka.
Simning 1timme i måndags, plus att vi gick en massa på stan. Till lunch blev det sallad och fiberhavregrynsgröt till middag, åh, det är så gott :)
Sen simning igår också 1timme, sen sallad till lunch med Marielle och mormor. Det var en väldigt spännande eftermiddag vill jag lova. Sen resten av gårdagen var också bra i matväg, känns bra!
Sen idag, som sagt, över 1timmes promenad, sen flingor till frukost, 1banan till lunch, och kyckling med klyftpotatis till middag. Känns ändå helt okej.
Jag har bestämt mig, jag vill verkligen. Så är det bara. En gång för alla.

Robert kommer hem imorgon, åh, va jag saknar honom. Trodde inte att det var möjligt att man kunde saknar någon så mycket, men tydligen!
Han kommer hit på fredag, så jag måste vänta ännu en dag, om vi inte tvärses imorgon en sväng. Du är saknad iaf älskling! :) <3

Saknar Lina också, åh vad jag saknar många just nu ;p
helgen var verkligen lovely!
Tycker om min darling!
Det blev en massa skoter, och en massa mys och korttagning.
3 månader, det kan ändå gå ganska snabbt.
Helst när våren är ganska hektisk.
Mamma och pappa är borta nu fram till den 16:onde.
Sen helgen efter är det påsk och på söndagen far vi till fjällen en vecka.
Sen efter det är det praktik mellan v.18-23.
Och under en vecka där, den 27:e far jag till Turkiet,
sen är det lixom sommaren här,
och dragracingsäsongen är igång.
Känns riktigt mys, förutom att Robert inte kommer att vara lika nära,
men det löser sig, right darling?

Tragiskt, men sant, så måste jag ta tag i vår svenska uppsats snart också.
Har kollat över den litegrann nu på lovet, men jag måste göra klart.
Tror att jag ska göra den i natt. Känns som det är lättare att skriva då ;p

Har lite ångest över glassen, och tillbehör var onödigt,
men det som är gjort är gjort.
Får ta igen det imorgonbitti då vi ska simma.
Har bestämt mig för förändring, då ska jag stå fast vid det också.
Än hur många gröter det blir, eller rotfrukter i ugn, eller om jag ska gå i 200 år.
Nu är det så , och jag står fast vid mitt beslut.


Over and out, for a while.
Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0