En dag i Övik.

Dagen startade med att mamma kom in 07.50,
då var det bara att kliva upp och se glad ut.
Frukost, sminkning och sen ta bilen till Övik.
Blev så stolt över mamma som hittade till planen på en gång,
jag hade nog inte klarat det ;D
Första matchen förlorade Davids lag med 0-2, så det var lite tråkigt.
men det andra lagen var helt enkelt bättre.

Sedan for jag och mamma en sväng ner på stan,
verkligen jätte mysigt.
Vi år lunch på Cafe Lilla Paris,
om ni är i Övik, ät där.
Super mysigt ställe, inte särskilt dyrt och jätte god mat.
jag åt en kyckligsallad och mamma en varm macka, mozarella-tomat.

Sedan var det bara att dra vidare till nästa match.
Då mötte dom Östersund, och efter 4 min stod det 3-0 till Hörnefors.
Det var helt sanslöst.
Matchen slutade 11-0 till Hörnefors, och det var dom verkligen värda.
Dom var jätteduktiga, allihopa!

Dock tycker jag väldigt synd om min bror.
Hans mål i livet är typ att få spela i Ac Milan eller ngt sånt,
och han är verkligen super duktig.
Men får inte den stimulering han behöver, om man kan kalla det så.
Hur som helst så utvecklas han inte i Hörnefors, och det är så tråkigt att behöva se på.

Efter vår tripp till Övik klippte jag gräsmattan, lite hurtig kände jag mig.
Nu ska jag snart förbereda lite mat, sen fara till Tuppis med Ellen och Sofia,
det ska bli riktigt mys!
Längesen Sofia var med nu.

Ja, det var väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0